Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 18 | donderdag 2 mei 2024 08:17 uur | 1 bezoekers

crossmedial community driven social software internet 3.0

Op onze nieuwe flyer, gebruiken we, crossmedial community driven social software internet 3.0, wellicht is het verhelderend dat ik als hoofdredacteur kort uiteen zet wat we ermee bedoelen.
Objectieve journalistiek en publieke omroep zijn woorden die over pakweg vijf jaar niet meer gebruikt zullen worden. Dan heeft men het over contextuele journalistiek en publieke communicatie.

Alles wat zichtbaar is in de media, heeft iemand er zogezegd op moeten zetten, om wat voor reden dan ook. Dat erop zetten, de mediaproductie wordt toegankelijker en goedkoper en dat veroorzaakt nogal wat. Iedereen kan meedoen !

Een centrale publieke omroep, die op onafhankelijke manier verslag doet van cultuur en maatschappij, objectief, onpartijdig, enzovoort, wordt steeds irrelevanter. Dat betekent niet dat de publieke zaak (het algemeen belang) irrelevanter wordt, juist niet. Maar het zal anders georganiseerd worden, kanalen en zenders maken plaats voor platforms, community’s en structuren.

Bij Antenne Rotterdam verdienen we ons geld met het maken en publiceren van culturele en maatschappelijke content in opdracht. Door gestaag onze groep opdrachtgevers uit te breiden en er een duurzame relatie mee op te bouwen, ontstaat een soort redactie op afstand. De opdrachtgevers zijn immers inhoudelijk betrokken en dienen een cultureel of maatschappelijk belang.

De vrije input van correspondenten en de reacties van bezoekers op Antenne Rotterdam garandeert een genuanceerd, gevarieerd en onafhankelijk geluid. Dit zijn niet meer de ingezonden brieven of de reacties van kijkers, maar een integraal onderdeel van Antenne Rotterdam. Antenne out-sourced als het ware alle redactionele taken.

Dit en de fysieke koppeling (Rotterdam), maakt Antenne anders dan de vele ‘internet 2.0’ platformsites. Vandaar dat wij onszelf zien als ‘crossmedial community driven social software internet 3.0’, een combinatie van klassieke publieke omroep en open-source internet. Software, of beter het gebruik ervan, die de professionele ‘objectieve’ journalistiek, de enthousiaste beginneling en de mondige burger samensmeed tot een volwaardig nieuwe vorm van 21ste eeuwse publieke communicatie gebaseerd op eerder genoemde contextuele journalistiek. (de waarheid is altijd subjectief en contextueel/plaats gebonden)

Mijn vriendin vindt dat Antenne een grote sponsor nodig heeft, zoiets als Unilever, die wil immers producten voor de gewone man maken, die betaalbaar en goed zijn. Ze hebben een mooi logo en een mooi gebouw in Rotterdam. Dat zou zo gek nog niet zijn, net zoals de Eneco tour, de Casino Eredivisie, de Unilever Antenne.

Gesponsorde journalistiek helemaal van deze tijd. Want waar houdt propaganda en reclame op en waar begint het oude vertrouwde onafhankelijke geluid (heeft het eigenlijk wel bestaan).

Ik ga mijn kinderen in bad doen, want over een uur moeten ze weer aan de borst. Weet je, kleine baby’s zijn heel leuk, ze kijken een beetje wijs en ondeugend, maar je hebt geen idee wat erin ze omgaat.

(Unilever maakt toch ook zeep en badolie voor baby’s)



 
Array
(
    [110698] => Array
        (
            [naam] => Jip
            [link] => nationalenederlanden.nl
            [reactie] => He Rini,

Wat gebeurt hier? Lees zojuist dat Unilever zijn hele diepvriestak de laan uitstuurt. Met spoed verkocht voor maar liefst 1.7 miljard. Unilever wil volgens mij helemaal geen, ik citeer je, "produkten voor de gewone man" (maar voornamelijk en nog steeds voor de gewone vrouw) "maken die betaalbaar en goed zijn". Unilever wil winst en aangezien de diep gevroren andijvie en sperziebonen dat nauwelijks brengen zijn ze verkocht. Daar gaat je potentiele sponsor. Als je dan toch voor een boer met geldbuidel gaat, wat dacht je dan van Nationale Nederlanden. "de Nationale Antenne der Nederlanden/Rotterdam". Ook een mooi gebouw. Of is verzekeren te saai of te onsociaal? Een Bankier misschien, geld genoeg om als sponsor op te treden. "Uw Antenne ontvangt Fortis" of "per Antenne afstemmen op Fortis". Ik noem maar wat

een erg mooie flyer trouwens.
Let the light come down

Jip
            [afbeelding] => 15619
            [afbeelding_id] => 15619
            [afbeelding_name] => naamloos.JPG
            [afbeelding_date] => 2006-08-28 19:39:45
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060828193945_naamloos.JPG
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 375231
            [afbeelding_width] => 80
            [afbeelding_height] => 50
            [afbeelding_size] => 1393
            [afbeelding_type] => JPG
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-28 19:39:46
            [react_date_changed] => 2006-08-28 19:39:46
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => BV8BK66E3QFUET
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110698
            [editable] => 1
        )

    [110697] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => www.rabobank.nl
            [reactie] => Wij dachten hier aan de Rabobank, de cooperatieve gedachte, mijn eigen agrarische achtergrond, mijn vader is notabene voorzitter geweest van een lokale vestiging en dan die reclame, dat gewone... Maar Jip, ik denk dan, de hoogste bieder, we moeten onze huid duur verkopen, dood gaan we toch !
            [afbeelding] => 15620
            [afbeelding_id] => 15620
            [afbeelding_name] => images.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-08-28 19:52:57
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060828195257_images.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 375239
            [afbeelding_width] => 99
            [afbeelding_height] => 118
            [afbeelding_size] => 2992
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-28 19:52:57
            [react_date_changed] => 2006-08-28 19:52:57
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => SSL2SVMTK7FLGPU
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110697
            [editable] => 1
        )

    [110674] => Array
        (
            [naam] => meedenker
            [link] => 
            [reactie] => Als jip voor de slogan zorgt, zit je zeker goed!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-30 12:21:17
            [react_date_changed] => 2006-08-30 12:21:17
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => TBGYDV2DE7BHH
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110674
            [editable] => 1
        )

    [110673] => Array
        (
            [naam] => sponsordeskundige
            [link] => 
            [reactie] => Leuk stukje! Met een Biemansiaans communicatie-concept hengelen naar Het Grote Geld. Het leven is duur, nietwaar? Mag ik je een tip geven? Kijk verder dan Rotterdam. Er is een bedrijf dat met heeeeel veeeel sponsorgeld in z'n maag zit, na het opheffen van een wielerploeg.  Benader Phonak (www.phonak.ch). Een binnenkomer heb ik ook al voor je. Hun toekomstige klanten zitten zeker bij de Antenne-lezers/kijkers van vandaag. Het is immers de verwachting dat ipod-gebruikers en clubloungers/discogangers rond hun 40e massaal aan de hoorapparaten gaan. En wat maakt Phonak? Precies! Succes ermee! Ennuh: hier geldt uiteraard no cure no pay. Bij het afsluiten van een sponsorcontract reken ik echter op het gebruikelijke percentage. Want ook mijn bankrekening kan wel weer een impuls gebruiken.
            [afbeelding] => 15626
            [afbeelding_id] => 15626
            [afbeelding_name] => phonak hoorapp.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-08-30 13:10:31
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060830131031_phonak_hoorapp.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 376437
            [afbeelding_width] => 120
            [afbeelding_height] => 130
            [afbeelding_size] => 4595
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-30 13:10:31
            [react_date_changed] => 2006-08-30 13:10:31
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => X2UWXQFV4HMWC6T
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110673
            [editable] => 1
        )

    [110665] => Array
        (
            [naam] => janpaul
            [link] => 
            [reactie] => Unilever in Rotterdam, een prachtig gebouw (het kruis van een kerk?), met een schitterend kunstwerk van Wessel Couzijn ernaast - een Icarus; ik citeer: "Couzijn wilde gestalte geven aan de handelende persoon die van bovenaf orde schept in een complexe organisatiestructuur. De oorspronkelijke titel was The Manipulator, maar dit ervoer Unilever als te negatief." Daarentegen stel ik me voor, dat Biemans' concern, hetzij karmisch, danwel hard werkend of wellicht spelenderwijs, zijn antenne immer weet op te steken voor een heldere lokale ontvangst, hoe ver weg de open ether ook mag lijken in een web van sponsor-attached strings. Mislukt dat onverhoeds toch, dan probeer ik plechtig elke supermarkt-voorraad te blijven eten, zonder langer acht te slaan op de ingredienten of kreperende boertjes op hun Uni-akkers ergens in India. Met de multinational-Icarus komen we ergens, dat staat vast. Couzijn heeft zijn beeld tenslotte ook mogen omdopen tot "De Belichaamde Eenheid".
            [afbeelding] => 15635
            [afbeelding_id] => 15635
            [afbeelding_name] => icarus.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-08-31 03:54:57
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060831035457_icarus.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 376953
            [afbeelding_width] => 120
            [afbeelding_height] => 48
            [afbeelding_size] => 29820
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-31 03:54:57
            [react_date_changed] => 2006-08-31 03:54:57
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => TJ5RWUY3QD2SDBL
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110665
            [editable] => 1
        )

    [110664] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Janpaul, ik had het over dat andere gebouw. Fijne research voor als we ooit om de tafel zitten met Unilever. Aan alle sponsordeskundigen, waar ook ter wereld bij het afsluiten van een sponsorcontract betalen wij de gebruikelijke percentages. Feitelijk betalen wij continu percentages.
            [afbeelding] => 15636
            [afbeelding_id] => 15636
            [afbeelding_name] => images.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-08-31 09:23:47
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060831092347_images.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 376961
            [afbeelding_width] => 119
            [afbeelding_height] => 89
            [afbeelding_size] => 2347
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-31 09:23:47
            [react_date_changed] => 2006-08-31 09:23:47
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => F3ZK8BQ5D5YVM37
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110664
            [editable] => 1
        )

    [110645] => Array
        (
            [naam] => janpaul
            [link] => 
            [reactie] => Ik hou wel van schoten voor de boeg - dan weet je tenminste waar jij naar toe wilt. Als het aan Unilever ligt, hangt er sowieso iets boven ons hoofd, zo te zien
            [afbeelding] => 15655
            [afbeelding_id] => 15655
            [afbeelding_name] => haddock.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-02 03:27:36
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060902032736_haddock.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 378173
            [afbeelding_width] => 100
            [afbeelding_height] => 100
            [afbeelding_size] => 5602
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-02 03:27:36
            [react_date_changed] => 2006-09-02 03:27:36
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => V5JW3ZR6RSAJ36H
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110645
            [editable] => 1
        )

    [110643] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Kijk ik geloof in maatschappelijk ondernemen, gekoppeld aan innovatie en creativiteit. Dus ergens moeten de grote jongens in het verhaal, het is natuurlijk niet zo dat ze alleen geld aan de samennleving verdienen en er niet aan bijdragen. Dat bijdragen aan, daar zou over gediscussieerd kunnen worden. Nu zorgen ze natuurlijk al voor werkgelegenheid, research enzo. Ik weet het nog niet, we zullen zien.
            [afbeelding] => 15656
            [afbeelding_id] => 15656
            [afbeelding_name] => images-1.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-02 09:28:10
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060902092809_images-1.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 378421
            [afbeelding_width] => 104
            [afbeelding_height] => 104
            [afbeelding_size] => 3097
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-02 09:28:10
            [react_date_changed] => 2006-09-02 09:28:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => MGB9R5C3AF4K6T
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110643
            [editable] => 1
        )

    [110558] => Array
        (
            [naam] => janpaul
            [link] => www.antennerotterdam.nl/read/item/id/15121/museum-voor-suppoosten
            [reactie] => Naast maatschappelijk ondernemen, innovatie en creativiteit, heeft antennerotterdam zijn sporen dubbel verdiend met aandacht voor lokale kwesties. De lezer gelooft in z'n omgeving, mag weten wat er speelt en antenne ook.
Ondernemen is daarnaast ook kiezen - de multinational vertroebelt principieel delen van individueel inzicht, door landsgrenzen te gebruiken om processen, werkgelegenheid uit elkaar te trekken. Dat heet dan bijdragen, zoals de V.O.C. veel negers aan werk heeft geholpen. Bijdragen werd spin-off, het doel werd efficientie. Met andere woorden wil ik je vragen, waarom 'de jongens' die je wilt betrekken groot moeten zijn. Tot nu toe ervoer ik antennes doel - en koester deze toch realistische verwachting dat dit nog even zal blijven - als een bijdrage tot algemeen geluk.
            [afbeelding] => 15712
            [afbeelding_id] => 15712
            [afbeelding_name] => Uni_logo.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-04 23:01:06
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060904230106_Uni_logo.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 381462
            [afbeelding_width] => 114
            [afbeelding_height] => 100
            [afbeelding_size] => 32986
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-04 23:01:06
            [react_date_changed] => 2006-09-04 23:01:06
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => MSX8LS27JESKTH
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110558
            [editable] => 1
        )

    [110554] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Antenne gelooft in de kracht van vele kleintjes en onafhankelijkheid door diversiteit. Wellicht hebben we de 'grote jongens' niet nodig en worden we zelf groot. Laten we ons inderdaad concentreren op de bijdrage tot algemeen geluk, voorwaar een nobel streven !
            [afbeelding] => 15714
            [afbeelding_id] => 15714
            [afbeelding_name] => images.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-05 08:52:05
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060905085205_images.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 381518
            [afbeelding_width] => 146
            [afbeelding_height] => 82
            [afbeelding_size] => 3081
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-05 08:52:05
            [react_date_changed] => 2006-09-05 08:52:05
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => F87DVMG8WBH9FFG
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110554
            [editable] => 1
        )

    [110523] => Array
        (
            [naam] => janpaul
            [link] => www.antennerotterdam.nl/read/item/id/17316/happy-half-werk
            [reactie] => Gezegend zij het bedrijf wiens producten, ondernemingsraad, directeuren en persoonlijkheden in elkaar overlopen, vaak door één deur kunnen, uitwisselbaar aanspreekbaar zijn !
            [afbeelding] => 15742
            [afbeelding_id] => 15742
            [afbeelding_name] => skype.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-06 15:36:41
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060906153641_skype.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 383665
            [afbeelding_width] => 76
            [afbeelding_height] => 100
            [afbeelding_size] => 37141
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-06 15:36:41
            [react_date_changed] => 2006-09-06 15:36:41
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 572R3U9PUXYJ7RP
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110523
            [editable] => 1
        )

    [110192] => Array
        (
            [naam] => marcel
            [link] => 
            [reactie] => jaja rien we verschillen wel eens van mening maar nu ben ik het zeker eens met je nobele streven en zie dit platform als een nieuwe uitdaging zonder drempels..voor en door de burger die echt intresse heeft in nieuwe media met als uitgangspunt rotterdam..ik doe mee..jipiejaijeee
            [afbeelding] => 16028
            [afbeelding_id] => 16028
            [afbeelding_name] => mars met bril zee.JPG
            [afbeelding_date] => 2006-09-19 22:13:14
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060919221314_mars_met_bril_zee.JPG
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 406993
            [afbeelding_width] => 230
            [afbeelding_height] => 193
            [afbeelding_size] => 5863
            [afbeelding_type] => JPG
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-19 22:13:14
            [react_date_changed] => 2006-09-19 22:13:14
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99232
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => AWDVFTB5CL8P7PF
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110192
            [editable] => 1
        )

)
photo

Jip | 28 augustus 2006

nationalenederlanden.nl

He Rini,

Wat gebeurt hier? Lees zojuist dat Unilever zijn hele diepvriestak de laan uitstuurt. Met spoed verkocht voor maar liefst 1.7 miljard. Unilever wil volgens mij helemaal geen, ik citeer je, "produkten voor de gewone man" (maar voornamelijk en nog steeds voor de gewone vrouw) "maken die betaalbaar en goed zijn". Unilever wil winst en aangezien de diep gevroren andijvie en sperziebonen dat nauwelijks brengen zijn ze verkocht. Daar gaat je potentiele sponsor. Als je dan toch voor een boer met geldbuidel gaat, wat dacht je dan van Nationale Nederlanden. "de Nationale Antenne der Nederlanden/Rotterdam". Ook een mooi gebouw. Of is verzekeren te saai of te onsociaal? Een Bankier misschien, geld genoeg om als sponsor op te treden. "Uw Antenne ontvangt Fortis" of "per Antenne afstemmen op Fortis". Ik noem maar wat

een erg mooie flyer trouwens.
Let the light come down

Jip

photo

Rini | 28 augustus 2006

www.rabobank.nl

Wij dachten hier aan de Rabobank, de cooperatieve gedachte, mijn eigen agrarische achtergrond, mijn vader is notabene voorzitter geweest van een lokale vestiging en dan die reclame, dat gewone... Maar Jip, ik denk dan, de hoogste bieder, we moeten onze huid duur verkopen, dood gaan we toch !

meedenker | 30 augustus 2006

Als jip voor de slogan zorgt, zit je zeker goed!

photo

sponsordeskundige | 30 augustus 2006

Leuk stukje! Met een Biemansiaans communicatie-concept hengelen naar Het Grote Geld. Het leven is duur, nietwaar? Mag ik je een tip geven? Kijk verder dan Rotterdam. Er is een bedrijf dat met heeeeel veeeel sponsorgeld in z'n maag zit, na het opheffen van een wielerploeg. Benader Phonak (www.phonak.ch). Een binnenkomer heb ik ook al voor je. Hun toekomstige klanten zitten zeker bij de Antenne-lezers/kijkers van vandaag. Het is immers de verwachting dat ipod-gebruikers en clubloungers/discogangers rond hun 40e massaal aan de hoorapparaten gaan. En wat maakt Phonak? Precies! Succes ermee! Ennuh: hier geldt uiteraard no cure no pay. Bij het afsluiten van een sponsorcontract reken ik echter op het gebruikelijke percentage. Want ook mijn bankrekening kan wel weer een impuls gebruiken.

photo

janpaul | 31 augustus 2006

Unilever in Rotterdam, een prachtig gebouw (het kruis van een kerk?), met een schitterend kunstwerk van Wessel Couzijn ernaast - een Icarus; ik citeer: "Couzijn wilde gestalte geven aan de handelende persoon die van bovenaf orde schept in een complexe organisatiestructuur. De oorspronkelijke titel was The Manipulator, maar dit ervoer Unilever als te negatief." Daarentegen stel ik me voor, dat Biemans' concern, hetzij karmisch, danwel hard werkend of wellicht spelenderwijs, zijn antenne immer weet op te steken voor een heldere lokale ontvangst, hoe ver weg de open ether ook mag lijken in een web van sponsor-attached strings. Mislukt dat onverhoeds toch, dan probeer ik plechtig elke supermarkt-voorraad te blijven eten, zonder langer acht te slaan op de ingredienten of kreperende boertjes op hun Uni-akkers ergens in India. Met de multinational-Icarus komen we ergens, dat staat vast. Couzijn heeft zijn beeld tenslotte ook mogen omdopen tot "De Belichaamde Eenheid".

photo

Rini | 31 augustus 2006

Janpaul, ik had het over dat andere gebouw. Fijne research voor als we ooit om de tafel zitten met Unilever. Aan alle sponsordeskundigen, waar ook ter wereld bij het afsluiten van een sponsorcontract betalen wij de gebruikelijke percentages. Feitelijk betalen wij continu percentages.

photo

janpaul | 02 september 2006

Ik hou wel van schoten voor de boeg - dan weet je tenminste waar jij naar toe wilt. Als het aan Unilever ligt, hangt er sowieso iets boven ons hoofd, zo te zien

photo

Rini | 02 september 2006

Kijk ik geloof in maatschappelijk ondernemen, gekoppeld aan innovatie en creativiteit. Dus ergens moeten de grote jongens in het verhaal, het is natuurlijk niet zo dat ze alleen geld aan de samennleving verdienen en er niet aan bijdragen. Dat bijdragen aan, daar zou over gediscussieerd kunnen worden. Nu zorgen ze natuurlijk al voor werkgelegenheid, research enzo. Ik weet het nog niet, we zullen zien.

photo

janpaul | 04 september 2006

www.antennerotterdam.nl/read/item/id/15121/museum-voor-suppoosten

Naast maatschappelijk ondernemen, innovatie en creativiteit, heeft antennerotterdam zijn sporen dubbel verdiend met aandacht voor lokale kwesties. De lezer gelooft in z'n omgeving, mag weten wat er speelt en antenne ook.
Ondernemen is daarnaast ook kiezen - de multinational vertroebelt principieel delen van individueel inzicht, door landsgrenzen te gebruiken om processen, werkgelegenheid uit elkaar te trekken. Dat heet dan bijdragen, zoals de V.O.C. veel negers aan werk heeft geholpen. Bijdragen werd spin-off, het doel werd efficientie. Met andere woorden wil ik je vragen, waarom 'de jongens' die je wilt betrekken groot moeten zijn. Tot nu toe ervoer ik antennes doel - en koester deze toch realistische verwachting dat dit nog even zal blijven - als een bijdrage tot algemeen geluk.

photo

Rini | 05 september 2006

Antenne gelooft in de kracht van vele kleintjes en onafhankelijkheid door diversiteit. Wellicht hebben we de 'grote jongens' niet nodig en worden we zelf groot. Laten we ons inderdaad concentreren op de bijdrage tot algemeen geluk, voorwaar een nobel streven !

photo

janpaul | 06 september 2006

www.antennerotterdam.nl/read/item/id/17316/happy-half-werk

Gezegend zij het bedrijf wiens producten, ondernemingsraad, directeuren en persoonlijkheden in elkaar overlopen, vaak door één deur kunnen, uitwisselbaar aanspreekbaar zijn !

photo

marcel | 19 september 2006

jaja rien we verschillen wel eens van mening maar nu ben ik het zeker eens met je nobele streven en zie dit platform als een nieuwe uitdaging zonder drempels..voor en door de burger die echt intresse heeft in nieuwe media met als uitgangspunt rotterdam..ik doe mee..jipiejaijeee


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"