Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 17 | donderdag 25 april 2024 19:58 uur | 5 bezoekers

Klant is koning

Klant is koning, maar in de Aldi geldt dit niet.
Hoe een Britse moslimvrouw haar onvrede uitte op het beleid

Al jarenlang ga ik altijd op zaterdag boodschappen doen. We verdelen de taken en mijn broertje en ik gaan aan de slag.
Vandaag was het niet anders, maar het doen van boodschappen was dit keer anders.

De Aldi staat er bekend om haar goedkope producten. Iedere dag is het er druk maar op de vrij- en zaterdagen is het er bomvol en overheerst chaos de gehele winkel.
Ach wat maakt het uit, zolang jij maar goedkoop je boodschappen heb, toch?
Voor een deel wel, maar naast dat jij goedkoop je boodschappen wilt halen wil je ook nog normaal behandeld worden, of hoeft dit ook niet?Aldi heeft iets leuks, namelijk het Aldi-principe, bestaande uit zeven principes.

·          Wij kopen: bij de beste leveranciers. In zodanig grote hoeveelheden, dat wij zelf de kwaliteit bepalen, de versheid garanderen en vanzelfsprekend goedkoper inkopen dan al wie kleinere hoeveelheden koopt.

·          Wij garanderen: hoge kwaliteit. Deze wordt ons bevestigd door veelvuldige, onafhankelijke analyses.

·          Wij besparen: op alles wat producten duurder maakt. Onze winkels zijn niet te groot, ons aanbod is niet te ruim, onze producten zijn sober uitgestald. Onze logistiek is uiterst rationeel.

·          Wij verkopen: wat wij beloven: producten van hoge kwaliteit, uitermate vers. Zo goedkoop als alleen ALDI dat kan.

·          Wij zijn trots: op onze vriendelijke en ervaren medewerkers. En op ons succes.
65% van de gezinnen koopt nu reeds bij ALDI.

·          Wij danken u: voor uw trouw. Indien een product u toch niet bevalt, garanderen wij u terugname en terugbetaling, zonder opgave van reden.

·          Wij beloven: dat wij ons ALDI-principe, in uw belang, altijd en overal consequent toepassen. Daar kan u zich zelf van overtuigen. Dag na dag.

Ik wil even terug kopen op de trots van Aldi. Wij zijn trots op onze vriendelijke en ervaren medewerkers, fucking bull shit, want wat ik al jaren zie is niet bepaald om trots op te zijn!

Ik schaam me ervoor dat ik het eigenlijk als iets gewoons zag, supermarkt medewerkers die hun klant bij voorbaat voor dief uitmaken en ze zelfs uitschelden. Ik zie niets anders en ongewoon wordt het als ze elkaar werkelijk te lijf gaan.

Vandaag was het eerste beschamende wat ik zag in de supermarkt een volwassen man die zijn boodschappenkarretje ondersteboven moest houden, zodat ze zeker wisten dat hij niet “per ongeluk” wat was vergeten op de band te zetten.
Iets wat ik bij de Bas van der Heijden of de Albert Heijn nooit zal zien.
Het is niet alleen vernederend, maar voor dit Aldi beleid zijn gewoon geen woorden, behalve dat het niet thuishoort in Nederland.

Als je verdacht wordt van diefstal vind ik het niet meer dan begrijpelijk dat ze vragen om je tas open te doen, je kunt dit weigeren en als antwoord hierop kunnen zij de politie bellen zodat alles netjes afgehandeld kan worden. Nee, in deze supermarkt is dat niet mogelijk, je MOET je tas openen, doe je dit niet dan kun je een scheldkanonnade verwachten van de kassa klootzak.

Niet lang nadat ik deze man zijn karretje ondersteboven zag keren, hoorde ik geschreeuw van een vrouw en man.
Een Engels sprekende vrouw vond het te belachelijk voor woorden en discriminerend. Waarom selectief tassen controleren, behandel ons als mensen riep ze. De man Mo - Mo noem ik hem maar, weet niet hoe deze Marokkaanse kassier heet - bij wie zij niet eens in de rij stond riep dat ze gewoon haar tas moest openen. Ze weigerde, ze is klant en betaalt al voor de boodschappen “I am not a thief!”
"Doe gewoon je tas open, dit is ons beleid, vind je dit beleid belachelijk? Ga dan weg, we hebben jou niet nodig, vertrek! Hebben we je gedwongen hier boodschappen te doen? Hebben we een pistool tegen je hoofd gehouden? Vertrek!"

De vrouw die hier on holliday was spreekt natuurlijk geen Nederlands en deed bij de Aldi boodschappen vanwege de ramadan, de woordenwisselingen was de hele tijd ook in het Engels, maar bovenstaande ‘’ vanaf doe gewoon tot vertrek’’ zei Mo niet in het Engels, maar in het Nederlands.
Toppunt van hufterigheid Mo!
De vrouw was ziedend, maar rekenende af bij de dame en ging inpakken. Ik sprak haar aan en had even een gesprek met haar. Deze vrouw begreep niet dat Nederland, het beschaafde Nederland in korte tijd zo naar de "pleuris" is gegaan. Wat is allochtoon vroeg ze me en na dit uitgelegd te hebben zei ze: jullie mensen worden in Nederland behandeld als aliens. In Groot-Brittannië heb je dit niet. Waarom worden moslims hier zo hufterig behandeld, wat er in de wereld gebeurt daar kunnen ze toch niet ons allemaal slachtoffer van maken? Je kunt de Duitsers van nu toch ook niet voor nazi´s uitmaken?
Haar standpunt was overduidelijk, deze vrouw is tegen onrecht en wil dat iedereen gewoon normaal behandeld wordt.
Ik hoop dat deze vrouw zich zal beklagen bij de Aldi top, want wat hier al jaren in de supermarkt gebeurd kan niet en deze vrouw verdient alleen maar lof. Een vrouw met ballen!

Karim Khaoiri

 
Array
(
    [110121] => Array
        (
            [naam] => Agnes
            [link] => 
            [reactie] => Ja, laten we de Aldi maar gewoon boycotten dan gaan we met z'n allen naar de lidl, die is ook goedkoop en een stuk klantvriendelijker.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-23 17:40:38
            [react_date_changed] => 2006-09-23 17:40:38
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => HHQ6CEL5XVPFZ7
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110121
            [editable] => 1
        )

    [110120] => Array
        (
            [naam] => ruud
            [link] => 
            [reactie] => ik zou als ik jou was je rubriek even naar de Aldi mailen Karim, hun mailadres is info@aldi.nl. Heb ook nog wel wat contacten bij de Consumentenbond. Eerlijk gezegd is het al jaren een fenomeen de service van de Aldi. Overigens als je weet hoe het personneel in het verleden behandeld is begrijp je ook een klein beetje waarom ze zoveel 'plezier'in hun werk hebben
. De Lidl heeft wat dat betreft ook geen beste reputatie. Eigenlijk is vooral de JUMBO spraakmakend goed bezig met hun service, sta je langer dan 3 minuten in de rij, dan garanderen ze je gratis boodschappen. Wil ik natuurlijk wel even testen met alle lezers van antennerotterdam. Heeft Rini weer een mooie bijeenkomst, die spraakmakend is

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-23 18:15:27
            [react_date_changed] => 2006-09-23 18:15:27
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => LZGACH9BUJS7V8
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110120
            [editable] => 1
        )

    [110119] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Dank je voor de mailadres Ruud, kon op hun site geen mailadres vinden. Kijken of ze hierop en hoe ze hierop zullen reageren.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-23 18:27:43
            [react_date_changed] => 2006-09-23 18:27:43
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => XTW52S3SHUUQLZY
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110119
            [editable] => 1
        )

    [110118] => Array
        (
            [naam] => Carmen
            [link] => Lidl & Zo...
            [reactie] => Karim, goed geschreven... Lidl ja ik kom er , maar C1000 doet het bij ond in Delft goed Heeft prijs gewonnen!

Mischien leuk testje ;-)
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-23 19:30:04
            [react_date_changed] => 2006-09-23 19:30:04
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => ATZPB89LL98WWRM
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110118
            [editable] => 1
        )

    [110115] => Array
        (
            [naam] => Co
            [link] => 
            [reactie] => Over de Aldi hier in Delfshaven heb ik niks te klagen, hoor. (Niet, dat ik daar kom, natuurlijk. ;) ) Ze zijn hier voor zo'n prijsvechter erg hulpvaardig en vriendelijk.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-23 23:03:33
            [react_date_changed] => 2006-09-23 23:03:33
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => TDFX2T66JREBG5
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110115
            [editable] => 1
        )

    [110101] => Array
        (
            [naam] => Nazje
            [link] => 
            [reactie] => Karim...Wat jij schrijft is natuurlijk te idioot voor woorden maar buiten dit om vind ik het hele beleid van de Aldi slecht...een uur in de rij voor de staan om je "goedkope" boodschappen af te kunnen rekenen en saggerijnige kassier(e)s die beter een andere baan kunnen zoeken waar ze misschien vrolijker van worden...en dit moet alles zeker kunnen omdat de aldi zo goedkoop is...Nou lieve mensen, zo goedkoop is de Aldi niet...Er zijn een aantal producten goedkoper en kwalitatief beter dan elders...maar dat is maar een piepklein stukje van het assortiment...wat mij betreft laat iedereen die al zijn boodschappen wekelijks bij de Aldi haalt zich een oor aan naaien...
            [afbeelding] => 16102
            [afbeelding_id] => 16102
            [afbeelding_name] => dombop.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-24 11:00:05
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060924110005_dombop.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 0
            [afbeelding_width] => 640
            [afbeelding_height] => 480
            [afbeelding_size] => 80217
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-24 10:56:13
            [react_date_changed] => 2006-09-24 10:56:13
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => BBRGVK3B65LBWA5
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110101
            [editable] => 1
        )

    [110100] => Array
        (
            [naam] => Noortje
            [link] => 
            [reactie] => Heb het ook meegemaakt; zo'n chagrijnige ouwe taart die alleen aan jonge mensen vroeg of ze de tas open wilden doen, de 'oudere' klanten aan haar kassa mochten gewoon doorlopen. Ik was nogal verbaasd en vroeg waarom. 'Omdat ik wil zien of je niks in je tas hebt zitten', waren haar letterlijke woorden. Ik ben geen dief en wil daar ook niet zomaar voor uitgemaakt worden. Wij weigerden dus, zij schelden, wij weg met als enige wraak de lopende band vol met onze boodschappen (en het waren er een boel...zouden gaan bbq-en). Mochten ze lekker zelf terug zetten. Voor mij geen Aldi meer, dan maar iets meer geld voor je boodschappen neerleggen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-24 13:19:39
            [react_date_changed] => 2006-09-24 13:19:39
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => E2QDJQJ3222HY2
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110100
            [editable] => 1
        )

    [110015] => Array
        (
            [naam] => mrtiam
            [link] => meriamfotografie.web-log.nl
            [reactie] => ja, tis niet te geloven hoe onbeschoft die lui reageren. alsof die winkel van hunzelf is. ze zouden het een stuk beter hebben als ze zelf ook vriendelijker in het leven stonden. hoe was t ook alweer....klant is koning?
al was het maar, klant is mens, zouden we al een stuk gelukkiger mee zijn

            [afbeelding] => 16205
            [afbeelding_id] => 16205
            [afbeelding_name] => 729-.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-09-30 06:38:37
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060930063837_729-.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 423817
            [afbeelding_width] => 1854
            [afbeelding_height] => 2472
            [afbeelding_size] => 403373
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-09-30 06:38:38
            [react_date_changed] => 2006-09-30 06:38:38
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99159
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 9JACRJCF32JF37
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110015
            [editable] => 1
        )

)

Agnes | 23 september 2006

Ja, laten we de Aldi maar gewoon boycotten dan gaan we met z'n allen naar de lidl, die is ook goedkoop en een stuk klantvriendelijker.

ruud | 23 september 2006

ik zou als ik jou was je rubriek even naar de Aldi mailen Karim, hun mailadres is info@aldi.nl. Heb ook nog wel wat contacten bij de Consumentenbond. Eerlijk gezegd is het al jaren een fenomeen de service van de Aldi. Overigens als je weet hoe het personneel in het verleden behandeld is begrijp je ook een klein beetje waarom ze zoveel 'plezier'in hun werk hebben
. De Lidl heeft wat dat betreft ook geen beste reputatie. Eigenlijk is vooral de JUMBO spraakmakend goed bezig met hun service, sta je langer dan 3 minuten in de rij, dan garanderen ze je gratis boodschappen. Wil ik natuurlijk wel even testen met alle lezers van antennerotterdam. Heeft Rini weer een mooie bijeenkomst, die spraakmakend is

Karim Khaoiri | 23 september 2006

Dank je voor de mailadres Ruud, kon op hun site geen mailadres vinden. Kijken of ze hierop en hoe ze hierop zullen reageren.

Carmen | 23 september 2006

Lidl & Zo...

Karim, goed geschreven... Lidl ja ik kom er , maar C1000 doet het bij ond in Delft goed Heeft prijs gewonnen!

Mischien leuk testje ;-)

Co | 23 september 2006

Over de Aldi hier in Delfshaven heb ik niks te klagen, hoor. (Niet, dat ik daar kom, natuurlijk. ;) ) Ze zijn hier voor zo'n prijsvechter erg hulpvaardig en vriendelijk.

photo

Nazje | 24 september 2006

Karim...Wat jij schrijft is natuurlijk te idioot voor woorden maar buiten dit om vind ik het hele beleid van de Aldi slecht...een uur in de rij voor de staan om je "goedkope" boodschappen af te kunnen rekenen en saggerijnige kassier(e)s die beter een andere baan kunnen zoeken waar ze misschien vrolijker van worden...en dit moet alles zeker kunnen omdat de aldi zo goedkoop is...Nou lieve mensen, zo goedkoop is de Aldi niet...Er zijn een aantal producten goedkoper en kwalitatief beter dan elders...maar dat is maar een piepklein stukje van het assortiment...wat mij betreft laat iedereen die al zijn boodschappen wekelijks bij de Aldi haalt zich een oor aan naaien...

Noortje | 24 september 2006

Heb het ook meegemaakt; zo'n chagrijnige ouwe taart die alleen aan jonge mensen vroeg of ze de tas open wilden doen, de 'oudere' klanten aan haar kassa mochten gewoon doorlopen. Ik was nogal verbaasd en vroeg waarom. 'Omdat ik wil zien of je niks in je tas hebt zitten', waren haar letterlijke woorden. Ik ben geen dief en wil daar ook niet zomaar voor uitgemaakt worden. Wij weigerden dus, zij schelden, wij weg met als enige wraak de lopende band vol met onze boodschappen (en het waren er een boel...zouden gaan bbq-en). Mochten ze lekker zelf terug zetten. Voor mij geen Aldi meer, dan maar iets meer geld voor je boodschappen neerleggen.

photo

mrtiam | 30 september 2006

meriamfotografie.web-log.nl

ja, tis niet te geloven hoe onbeschoft die lui reageren. alsof die winkel van hunzelf is. ze zouden het een stuk beter hebben als ze zelf ook vriendelijker in het leven stonden. hoe was t ook alweer....klant is koning?
al was het maar, klant is mens, zouden we al een stuk gelukkiger mee zijn


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"