Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 19 | woensdag 8 mei 2024 04:56 uur | 1 bezoekers

Freedom of speech

In een democratie mag je zeggen wat je wilt en denken wat je wilt. Is dat wel zo?

Freedom of speech
De discussie is zachtjes in een hoek geschoven, vrijheid van meningsuiting riep teveel emoties op. Mensen moeten met één mond spreken dat is beter, beter voor de saamhoorigheid.
Tegenwoordig moet je voorzichtig zijn met alles wat je zegt, vooral als het gaat over politici, homofielen en het geloof.
Voorzichtig zijn met wat je wil zeggen of zegt, betekent dat wat je zegt gevolgen kan hebben, meestal in kwade zin.
Alles wat je zegt kan zoals je vaak in Amerikaanse politiefilms hoort, tegen je gebruikt worden.
Wat je zegt kan tegen je gebruikt worden, is dat democratie?
Ja, dat denk ik wel. Hoor en wederhoor, pak elkaar op elkaars woorden.
Mag je zeggen dat een politici, laat ik maar mijn twee favorieten nemen Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali "inmiddels ex-politica" aan de hoogste boom mogen hangen?
Nee dat mag je niet zeggen.
Waarom mag dat dan niet?
Men kan het interpreteren als het dood wensen van een politici en hiermee kan je bovendien anderen op ideeën brengen. Dit is strafbaar.
Ik heb enkele keren gezegd dat ik Hirsi Ali en Wilders aan de hoogste boom wilt zien hangen, niet letterlijk natuurlijk maar figuurlijk, oftewel ik zie ze liever niet in de politiek. Ik vond ze toen geen volksvertegenwoordigers en ik vind hem nu nog steeds geen volksvertegenwoordiger.

Over homo's mogen we ook niet alles zeggen, zo staat zelfs in de inburgeringstoets een vraag over wat te doen als je op een terras zit en je ziet twee mannen zoenen.

A: U blijft zitten en doet alsof u het niet erg vindt.

B: U zegt nogal luidruchtig tegen uw collega wat u vindt van homoseksualiteit.

C:  U zegt tegen de mannen dat ze ergens anders moeten gaan zitten.

Je moet natuurlijk antwoord A invullen. Al ben je het er niet mee eens. Kom op zeg, ik vind het gewoon een smerig gezicht als ik twee mannen zie zoenen, krijg er kippenvel van zo smerig vind ik het, maar dat ik het smerig vind "vooral de gedachte aan van de achter uitgang een ingang maken" wilt niet zeggen dat ik hun niet in hun waarden laat. Wat als je op een terras zit en naast je zitten twee homo's, ze zoenen... mag je dan niet zeggen dat je het smerig vindt? Vrijheid van meningsuiting toch?
Mag je vragen of ze dat elders willen doen of ermee willen stoppen? Natuurlijk wel, zolang je het maar op een normale manier vraagt? Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb niets tegen homo's, maar in gezonde democratie hoef je het toch niet met ieders keus eens te zijn. Je respecteert de keuze meer niet en minder niet. Iedereen doet maar wat ze willen doen, kan het mij wat schelen.

Over het geloof zijn we ook nog lang niet uitgepraat.
Er is altijd wel wat over te zeggen, je kan door het geloof aan te pakken altijd wel iemand beledigen of kwetsen.
Moet dat zomaar kunnen? Soms moet je beledigen of kwetsen om mensen wakker te schudden.
Is dat altijd goed, nee maar het resultaat kan soms wel bevredigend genoeg zijn uiteindelijk.
Christen, Jood of Moslim, de eerste twee gunnen de laatste het licht niet in de ogen en andersom precies hetzelfde.
Leuk is dan ook dan ook dat ik weer per se ergens op tv een Islamietje moet zien die zegt te weten hoe het allemaal zit.
Christenen en Joden hebben olie nodig, deze olie valt te halen bij moslims, moslims hebben eigenlijk de gehele wereldeconomie in handen maar omdat het Westen jaloers is op de moslimlanden die olie hebben en de moslimlanden die daar van profiteren is het voor Joden en Christenen beter om met oorlog olievoorraden veilig te stellen en daarmee de economie.

Moslims hebben niets anders in handen dan zand! Ze wonen in lemen hutjes in een godvergeten zandbak. Veel moslim landen waar olie in overvloed is, staan erom bekend dat de sjeiks en hun kompanen stervens rijk zijn en zaken als landbouw, gezondheidsdienst, politie, politiek  etc. etc. nog altijd achter zijn gebleven.
Ik begrijp moslims dan echt niet, moet je blij zijn met zulke leiders? Leiders die nog altijd het volk bang maakt en leiders die nog altijd zorgen dat het volk een hekel aan het Westen krijgt.
Leiders die zich moeten schamen!
Waarom moet het Westen jaloers zijn vroeg ik mij af?
In het westen hebben we alles wat we maar willen, enige wat klopt is dat de wereld nu eenmaal olie nodig heeft, meer niet.
Voor hoe lang heeft het Westen nog olie nodig voor zij alternatieven hiervoor hebben?
Misschien 20 of 30 jaar?
Dan zijn de rijke stinkende Arabieren en de blanke uitbuiters er rijker op geworden en de arme Arabieren alleen maar armer op geworden.
Ik zou pas jaloers zijn op de Arabische landen als die godvergeten sjeiks zouden investeren in hun eigen land/regio om zo ook een geheel onafhankelijk land/regio te krijgen.
Wellicht is dat het begin van een goed begin in het Midden-Oosten, Azië en Afrika en uiteindelijk voor de hele wereld.

Olie, het kleverige zwarte goud.

Karim Khaoiri

 
Array
(
    [108832] => Array
        (
            [naam] => Co
            [link] => 
            [reactie] => Dat probleem met anale sex zie ik niet zo. Minder dan de helft van de homostellen doet aan anale sex. Marokkaanse heterostelletjes doen aan anale sex ipv vaginaal opdat het meisje als ze gaan trouwen nog 'maagd' is. Twee zoenende mannen vind ik niet viezer dan een zoenende man en vrouw.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-09 18:25:39
            [react_date_changed] => 2006-12-09 18:25:39
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => HHR4H29VMFHY78F
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108832
            [editable] => 1
        )

    [108831] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Juist dat vindt jij, dat is waar het allemaal om draait. Iedereen vindt iets anders en je hoeft niet altijd alles goed te vinden wat anderen van iets vinden. Overigens ken ik alle verhalen over Marokkaanse meiden en anale sex, daar gaat het hier niet om.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-09 20:50:23
            [react_date_changed] => 2006-12-09 20:50:23
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => FLKYUFYDT3QSLUA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108831
            [editable] => 1
        )

    [108830] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => Ben er de laatste tijd achter gekomen dat veel vrouwen ook aan anale seks doen. Vrijwillig nog wel! Kortzichtig misschien, maar dat vind ik nou smerig. Grote afknapper als ik erachter kom dat een jongen dat ooit heeft gedaan... Hihi, leuk he, zo'n eigen mening. Ik snap overigens je punt, maar ik denk dat het te maken heeft met de cultuur en wat hier normaal is. Ze zouden de vraag anders moeten stellen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-09 23:10:04
            [react_date_changed] => 2006-12-09 23:10:04
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => YQUAKELWHYLZYS9
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108830
            [editable] => 1
        )

    [108829] => Array
        (
            [naam] => Ingrid
            [link] => 
            [reactie] => Ik heb er geen problemen mee hoor.

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-09 23:56:49
            [react_date_changed] => 2006-12-09 23:56:49
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 6LTG7VLDLUDT7
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108829
            [editable] => 1
        )

    [108828] => Array
        (
            [naam] => susanne
            [link] => 
            [reactie] => Sorry, maar jij mag die inburgeringstoets van mij nog best een keer doen, Karim. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Kunnen ze je nog even uitleggen waarom homo's en hetero's elkaar op een terras mogen zoenen en jij, indien je dat smerig vindt, zelf beter een ander terras kunt zoeken. Dat is persoonlijke keuzevrijheid én vrijheid van meningsuiting. Met jouw visioenen over in en export heeft niemand iets te maken. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 00:07:35
            [react_date_changed] => 2006-12-10 00:07:35
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 8XM7WKKCM2SAEHS
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108828
            [editable] => 1
        )

    [108825] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Homo's zijn gelijkelijk verdeeld over alle culturen, rassen en geloven, dat kan dus geen thema zijn. Vrijheid van meningsuiting kan geen doel op zich zijn en onderdrukking is van alle tijden! Wat voegt anale seks daar nog aan toe ???
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 00:51:00
            [react_date_changed] => 2006-12-10 00:51:00
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => TXRRB7ZLGKC772P
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108825
            [editable] => 1
        )

    [108821] => Array
        (
            [naam] => Martijn
            [link] => 
            [reactie] => De fout in de wereld.. ligt die niet bij ons allen. Wij allen die de fossiele brandstoffen in overvloed gebruiken en daardoor de positie van de rijke sheiks verbeteren en hun eigenlijk goedkeuring geven voor de manier waarop alles nu gaat...???

En zoenende homo's vragen om te vertrekken omdat het bij jou gedachten oproept waar het zoenende stel wellicht nog niet eens aan denkt.. Ik vraag me af waar dan de fout ligt en wie degene is die dan het lef heeft om anderen te vragen om hun eigen leefwijze te beperken, met andere woorden; je mag in Nederland zijn wie je bent, je mag zelfs anders zijn dan ik, als het maar niet bij mij in de buurt is. Beetje Wilders-statement. De man die je aan de boom wilde knopen... En trouwens, ook al ben ik hetero, ben ik nog steeds wel benieuwd hoe jij het oordeel kan vellen dat het zoenen van een man (ervan uitgaande dat je zelf ook een man bent) smerig is... Als je het ervaren hebt, kan je er een mening over geven. Anders is het slechts een vooroordeel en vooroordelen zijn geen meningen.

Vrijheid van meningsuiting en het bekritiseren van andermans leef- en/of denkwijze zijn twee verschillende zaken die regelmatig door elkaar gehaald worden. Misschien moeten we allemaal eens realistisch voor onszelf nagaan welke zaken nou enigszins bestempeld kunnen worden als "mening" gebaseerd op feiten en ervaringen en welke zaken vooroordelen en kritiek zijn, en dan vooral op mensen die daadwerkelijk voor hun eigen mening of overtuiging uit durven te komen en er ook naar leven...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 02:31:48
            [react_date_changed] => 2006-12-10 02:31:48
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => CHCML76MRMA754Q
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108821
            [editable] => 1
        )

    [108818] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Anale seks voegt hier helemaal niets aan toe Rini, het is iets waar men juist de nek over breekt.... 
Susanne, die drie antwoorden kon je geven bij de vraag over wat te doen als je op een terras zit met een collega en er zitten twee mannen voor je te zoenen. 
Ik heb totaal geen moeite met twee zoenende mannen, lees nou eens goed en neem het niet te zwaar. Wat iemand ook is of wat iemand ook doet, het kan mij geen ruk schelen...... 
Martijn de fout ligt nergens. Mag ik de gedachte aan twee mannen die sex hebben vies vinden? Ja, dat mag ik. Mag ik zeggen tegen twee mannen dat ik het smerig vindt als ze zoenen? Ja, dat mag ik. Mag ik dat ook tegen hetro's zeggen? Ja, dat mag ik. Een mening hoeft niet te berusten op feiten Martijn, je haalt ze door elkaar.
Feit is een beschrijvend argument en mening een waardeoordeel ;-).
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 10:13:31
            [react_date_changed] => 2006-12-10 10:13:31
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => DTGH2TKCG34SP
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108818
            [editable] => 1
        )

    [108817] => Array
        (
            [naam] => Martijn
            [link] => 
            [reactie] => In welk jaar is een feit verheven tot argument? Wederom twee hele verschillende dingen. Een feit is een voldongen waarheid dat gebruikt kan worden als argument... Een mening kan je slechts baseren op feiten, anders blijft de mening een vooroordeel. En denken mag je alles, overal en altijd. En dan vraag ik me meteen af.. Wat is het verschil tussen Karim die het publiekelijk affectiviteitsvertoon van 2 zoenende mannen hardop afkeurt of Geert W. die publiekelijk het moslimgeloof afkeurt. Beiden zijn een leefwijze van anderen, beiden worden publiekelijk door iemand afgekeurt... Er is immers niemand die jou dwingt om naar het zoenende stel te kijken terwijl de moslimgemeente de wereld wel dwingt om zich aan te passen aan hetgeen nodig is om de moslims hun geloof te laten uitoefenen. Dus eigenlijk heeft Geert W. nog meer recht van spreken. En ik ben het zeker niet eens met discriminatie op welk gebied dan ook en kan ook zeker Geert W. niet zo goed verkroppen, maar even een vergelijk om mijn punt duidelijk te maken...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 10:48:32
            [react_date_changed] => 2006-12-10 10:48:32
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => X7LYH939W7AEC2W
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108817
            [editable] => 1
        )

    [108816] => Array
        (
            [naam] => 11-in.
            [link] => 
            [reactie] => Bij de vrijheids van meningsuiting hoort de plicht om na te denken. Jou vrijheid houdt op waar hij die van een ander gaat beperken en je mening eindigt waar hij overgaat in belediging. Niks in dit leven is absoluut, oneindig of grenzeloos .. ook vrijheid niet .. ook al maken wij ons hier in Nederland dat onszelf nog zo wijs. De ander beledigen of beperken en het dan snel dscharen onder 't noemertje "vrijheid van meningsuiting" zodat je de verantwoording van 't gezegde niet hoeft te dragen .. makkelijk toch ? Zogenaamd oproepen tot 'dialoog' terwijl iedereen gewoon ff zijn gal wil spugen, even (ongevraagd) wil zeggen wat hij nou precies vind van die ander. Nee vriend, als je tegen 2 zoenende mannen zegt dat je 't smerig vind wat ze doen dan stap je uit jouw 'buut'vrije zone en betreed je die van de ander .. Ken je plaats.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 13:08:42
            [react_date_changed] => 2006-12-10 13:08:42
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 4VDR3TTKMYSZKW
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108816
            [editable] => 1
        )

    [108814] => Array
        (
            [naam] => joel
            [link] => 
            [reactie] => mee eens nr11
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 17:05:19
            [react_date_changed] => 2006-12-10 17:05:19
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => DBYGPBU6EFLWEJM
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108814
            [editable] => 1
        )

    [108813] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Welkom weer Elvin, ik ken mijn plaats heel goed maak je daar maar niet druk om. Martijn, mag ik vinden dat ik twee zoenende mannen smerig vindt? Mag ik zeggen dat de keus van iemand om hetro of homo te zijn mij totaal niet intresseert? Twee zoenende mannen doen mij persoonlijk namelijk helemaal niets. Waar het bij mij omdraait voordat ik straks weer voor homohater uitgemaakt wordt is dat het hebben van een mening en het uiten ervan in deze maatschappij altijd in welke omstandigheid dan ook mogelijk is. We hebben zoals Hirsi Ali begin dit jaar zelfs nog zei, het recht om te beledigen. Iedereen heeft een mening en iedereen mag deze uiten. We moeten niet zo snel op onze teentjes getrapt zijn, dit zei mevrouw Verdonk tegen moslims. Maar wanneer het gaat om bepaalde zaken als bijvoorbeeld over homo's moet je toch heel goed oppassen met wat je zegt, want anders wordt je voor homohater of wat dan ook uitgemaakt. 
Als ik zeg dat ik de kop van Geert Wilders spreekwoordelijk wilt zien rollen "ja ik zie hem liever uit de politiek vertrekken, nee ik wens hem niet dood!" doen heel veel mensen alsof er niets aan de hand is. Je zegt ten slotte iets wat vele niet durven te zeggen, het 'ik denk het en jij zegt het' verhaal. Ik zou het ook kunnen zeggen over Jan Marijnissen, maar dan moet ik wel heel goed oppassen omdat men voor hem sympathie heeft. Al bedoel ik het alleen in de spreekwoordelijke zin, nog moet ik erg goed op mijn woorden letten dan. Het draait hier niet om homo's, politici of het geloof.. Het zijn slechts voorbeelden en als je goed lees, lees je ook dat ik zeg dat het mij geen ruk kan schelen wat iemand is. Het draait er simpelweg om of je altijd alles mag zeggen. Over homo's, politici, het geloof, je buurman, in columns etc etc etc. blijkbaar mag dit niet of dit mag wel en mensen hebben gewoon lange tenen. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 22:22:47
            [react_date_changed] => 2006-12-10 22:22:47
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => CZBHAPCCL6AY97B
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108813
            [editable] => 1
        )

    [108812] => Array
        (
            [naam] => Martijn
            [link] => 
            [reactie] => Zoals nr. 11 al duidelijk stelt en ik ook al eerder zei; je mag alles denken. Het uitspreken van je gedachten is een vrijheid die je hebt in Nederland. Het is alleen jammer dat mensen deze vrijheid misbruiken om anderen te beledigen en te veroordelen. Dit heeft niets te maken met lange tenen. Je wordt hier niet aangesproken op het feit dat jij niet positief denkt over bepaalde zaken, maar op het feit dat je met je uitspraken anderen beledigt en dat is niet het doel van de vrijheid van meningsuiting.. Iedereen heeft het recht op een mening, het uitspreken daarvan is toegestaan, mits daarmee geen anderen worden geschaadt. En dat is het punt wat volledig aan je voorbij gaat, het schaden van anderen...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 23:35:53
            [react_date_changed] => 2006-12-10 23:35:53
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => FXDLPLRCXSR992E
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108812
            [editable] => 1
        )

    [108808] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Nee dat punt is mij niet voorbij gegaan Martijn. Je kan geen rekening houden met iedereen, er is altijd wel iemand die beledigd of gekwetst is. Ik haalde in mijn vorige reactie Ayaan Hirsi Ali aanhaalde die het had over het recht om te beledigen en Verdonk die vond dat moslims lange tenen zou hebben, omdat Verdonk en Hirsi Ali dit zeiden over iets wat vele moslims gekwetst heeft "verdonk nam het op voor Theo van Gogh en Hirsi Ali voor de Mohammed cartoonist". Wat zei dus beweren is dat je altijd alles mag zeggen, ook als je iemand hiermee beledigd of kwetst. Momenteel is het zo in Nederland dat je alles mag zeggen, behalve als het gaat om de Joods-Christelijke waarden en normen, want als ik zeg dat hier en daar nog zeker aan gesleuteld kan worden wordt mij geadviseerd het land te verlaten. Waarom? Als ik bijvoorbeeld een hekel heb aan homo's, dan mag ik dat wel denken maar niet zeggen "even voor de goede orde, ik heb geen hekel aan homo's", maar wat als ik als blanke burger van dit land "dit is vorig jaar te zien geweest bij Premtime" op tv verkondigt dat ik een hekel heb aan alle buitenlanders, trots als die maar is met ook nog eens een hakenkruis op zijn arm, dan kraait er geen haan naar. Wat als Ali op tv zegt ik heb een hekel aan homo's? Dan worden er prompt kamervragen gesteld, want dan zijn alle A.. tegen homo's.... wat mij erg stoort aan het zogenaamde recht om alles te mogen zeggen wat je wilt is dat het niet voor iedereen geldt. Wat mij ook erg stoort is dat wanneer men bijvoorbeeld om een discussie te creeëren een harde stelling inneemt of praat in extremen, men er niet doorheen weet te prikken. Alles wordt te letterlijk opgenomen de laatste jaren, ook al bedoel je iets anders het zijn je woorden die je eind kunnen worden dan. Wees kritisch maar neem het kritisch zijn niet al te serieus.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-11 12:45:28
            [react_date_changed] => 2006-12-11 12:45:28
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 57TK9B7YBR75YZ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108808
            [editable] => 1
        )

    [108806] => Array
        (
            [naam] => 11-in.
            [link] => 
            [reactie] => Ik snap wat je bedoeld Karim en je hebt ook gelijk ... t is in Nederland zo dat "wij" (Ik typte eerst "zij" merkte ik ...
) tolerantor tegenover beledigingen aan 't adres van allochtonen en met name moslims zijn. Opmerkingen, beledigingen of al te veel kritiek op en over joden en homo's als allochtoon zijnde is 'not done' dat ligt gevoeliger als Nederlander kan je je dit wel permitteren. Alleen vraag ik me af wat 't nou precies is wat je wilt ... Want 't klinkt alosof je pleit voor 't "(gevoels)recht" om homo's en joden ook te kunnen beledigen onder 't om van gelijke monniken .. Daar waar je JUIST zou moeten pleiten voor het stoppen van alle beledigingen onder 't mom van vrijheid van meningsuiting. Misschien moeten we wel minder vrijheid krijgen aangezien we er niet mee om kunnen gaan ? Ps. By the way, ik proef toch je laatste columns als trouw Kaori-fan gelezen te hebben ;) een soort van ... ehm ... bitterheid als 't over homosexualiteit gaat en je mening daarover. Alsof ik iemand aan t woord hoor die persoonlijk geschaad is .. vind dat 'm onrecht is aangedaan. Correct me if i'm wrong !
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-11 17:23:48
            [react_date_changed] => 2006-12-11 17:23:48
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => TKSCR28ZVH4H48
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108806
            [editable] => 1
        )

    [108803] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => ik heb echt niets tegen homo's elvin, ik mis jou columns Elvin, wanneer zien we er weer één.
Wat ik wil Elvin is dat we elkaar waarderen, elkaar niet meer klakkeloos beledigen en kwetsen onder het mom van de vrijheid je mening te uiten waardoor onnodig verhoudingen op scherp gesteld worden. Wees scherp, maar scherp zijn kan ook zonder te beledigen en of te kwetsen. Dat je niet iedereen tevree kunt houden is niet van gisteren, maar dat zullen we altijd blijven houden. Ik pleit niet vor minder vrijheid, ik pleit eerder verstandiger om te gaan met de vrijheden die we hebben. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-12 10:03:56
            [react_date_changed] => 2006-12-12 10:03:56
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => VG45MFBLAHTTZTE
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108803
            [editable] => 1
        )

    [108792] => Array
        (
            [naam] => chira
            [link] => 
            [reactie] => als ik op een terrasje zit waar ik heerlijk van mijn drankje geniet of een broodje eet, vind ik het echt goor als ik 2 homo's zou zien zoenen, zelfs al zou het een heterostel zijn vind ik het niet kunnen, ga lekker in een hotel zitten flikflooien en val een ander er niet mee lastig.
Het heeft met fatsoen te maken, dus waarom zou je daar nix van mogen zeggen, omdat het nou net 2 homo's zijn, omdat je dan tegen homo's bent, nee, tegen de daad ben je. walgelijk.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-13 19:50:00
            [react_date_changed] => 2006-12-13 19:50:00
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 4G6RUYBHLUX5MB5
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108792
            [editable] => 1
        )

    [108783] => Array
        (
            [naam] => Michelle
            [link] => 
            [reactie] => Ik stoor me niet aan zoenende mensen.  Het maakt me dus niet uit of het twee vrouwen, twee mannen of een man en een vrouw zijn. Ik stoor me niet aan zoenende mensen, punt.
Ik stoor me wél aan mensen die zich onbeschoft gedragen. Ik denk dat je in Nederland kunt zeggen wat je denkt, mits je je mening als méning verwoordt, en niet als FEIT presenteert.
Toch kijk ik wél uit w+at ik zeg en hóé ik het zeg. Soms ook houd ik mijn mening gewoon voor me.
Ik hoef niet altijd te roepen wat ik ergens van vind.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-15 23:21:45
            [react_date_changed] => 2006-12-15 23:21:45
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => REPBSTHFKHB2R5
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108783
            [editable] => 1
        )

    [108782] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => En daar gaat de discussie eigenlijk om Michelle. Misschien roep jij niet van alles en nog wat, misschien omdat je bang bent iets verkeerds te zeggen of iemand te kwetsen en of te beledigen. Het gaat juist over of je wel altijd alles zou moet kunnen zeggen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-16 07:35:25
            [react_date_changed] => 2006-12-16 07:35:25
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 5F8XTV54P7BCJ2
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108782
            [editable] => 1
        )

    [108757] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => We zouden eens wat meer moeten leven en laten leven...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-18 19:50:10
            [react_date_changed] => 2006-12-18 19:50:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 4UFUMVA9S98FHA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108757
            [editable] => 1
        )

    [108755] => Array
        (
            [naam] => Renée
            [link] => 
            [reactie] => Is er ook een antwoord D: 'U blijft zitten, omdat u het niet erg vindt dat twee homo's zoenen.'? Vrijheid van meningsuiting - het is natuurlijk wel de bedoeling dat de inburgeringscursus neutraal is en niet wordt ingekleurd met de waardeoordelen van diens schrijvers.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-19 06:07:08
            [react_date_changed] => 2006-12-19 06:07:08
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => D224PRW89YBK6E
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108755
            [editable] => 1
        )

    [108727] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Renée dat vind ik een zeer goede opmerking, toevallig had ik het daarover met mijn broer... Hij stond er helaas niet bij, vreemd is dat
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-21 08:08:57
            [react_date_changed] => 2006-12-21 08:08:57
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98891
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => XTDPRBSTT6D8UUS
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108727
            [editable] => 1
        )

)

Co | 09 december 2006

Dat probleem met anale sex zie ik niet zo. Minder dan de helft van de homostellen doet aan anale sex. Marokkaanse heterostelletjes doen aan anale sex ipv vaginaal opdat het meisje als ze gaan trouwen nog 'maagd' is. Twee zoenende mannen vind ik niet viezer dan een zoenende man en vrouw.

Karim Khaoiri | 09 december 2006

Juist dat vindt jij, dat is waar het allemaal om draait. Iedereen vindt iets anders en je hoeft niet altijd alles goed te vinden wat anderen van iets vinden. Overigens ken ik alle verhalen over Marokkaanse meiden en anale sex, daar gaat het hier niet om.

Linda | 09 december 2006

Ben er de laatste tijd achter gekomen dat veel vrouwen ook aan anale seks doen. Vrijwillig nog wel! Kortzichtig misschien, maar dat vind ik nou smerig. Grote afknapper als ik erachter kom dat een jongen dat ooit heeft gedaan... Hihi, leuk he, zo'n eigen mening. Ik snap overigens je punt, maar ik denk dat het te maken heeft met de cultuur en wat hier normaal is. Ze zouden de vraag anders moeten stellen.

Ingrid | 09 december 2006

Ik heb er geen problemen mee hoor.

susanne | 10 december 2006

Sorry, maar jij mag die inburgeringstoets van mij nog best een keer doen, Karim. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Kunnen ze je nog even uitleggen waarom homo's en hetero's elkaar op een terras mogen zoenen en jij, indien je dat smerig vindt, zelf beter een ander terras kunt zoeken. Dat is persoonlijke keuzevrijheid én vrijheid van meningsuiting. Met jouw visioenen over in en export heeft niemand iets te maken.

Rini | 10 december 2006

Homo's zijn gelijkelijk verdeeld over alle culturen, rassen en geloven, dat kan dus geen thema zijn. Vrijheid van meningsuiting kan geen doel op zich zijn en onderdrukking is van alle tijden! Wat voegt anale seks daar nog aan toe ???

Martijn | 10 december 2006

De fout in de wereld.. ligt die niet bij ons allen. Wij allen die de fossiele brandstoffen in overvloed gebruiken en daardoor de positie van de rijke sheiks verbeteren en hun eigenlijk goedkeuring geven voor de manier waarop alles nu gaat...???

En zoenende homo's vragen om te vertrekken omdat het bij jou gedachten oproept waar het zoenende stel wellicht nog niet eens aan denkt.. Ik vraag me af waar dan de fout ligt en wie degene is die dan het lef heeft om anderen te vragen om hun eigen leefwijze te beperken, met andere woorden; je mag in Nederland zijn wie je bent, je mag zelfs anders zijn dan ik, als het maar niet bij mij in de buurt is. Beetje Wilders-statement. De man die je aan de boom wilde knopen... En trouwens, ook al ben ik hetero, ben ik nog steeds wel benieuwd hoe jij het oordeel kan vellen dat het zoenen van een man (ervan uitgaande dat je zelf ook een man bent) smerig is... Als je het ervaren hebt, kan je er een mening over geven. Anders is het slechts een vooroordeel en vooroordelen zijn geen meningen.

Vrijheid van meningsuiting en het bekritiseren van andermans leef- en/of denkwijze zijn twee verschillende zaken die regelmatig door elkaar gehaald worden. Misschien moeten we allemaal eens realistisch voor onszelf nagaan welke zaken nou enigszins bestempeld kunnen worden als "mening" gebaseerd op feiten en ervaringen en welke zaken vooroordelen en kritiek zijn, en dan vooral op mensen die daadwerkelijk voor hun eigen mening of overtuiging uit durven te komen en er ook naar leven...

Karim Khaoiri | 10 december 2006

Anale seks voegt hier helemaal niets aan toe Rini, het is iets waar men juist de nek over breekt....
Susanne, die drie antwoorden kon je geven bij de vraag over wat te doen als je op een terras zit met een collega en er zitten twee mannen voor je te zoenen.
Ik heb totaal geen moeite met twee zoenende mannen, lees nou eens goed en neem het niet te zwaar. Wat iemand ook is of wat iemand ook doet, het kan mij geen ruk schelen......
Martijn de fout ligt nergens. Mag ik de gedachte aan twee mannen die sex hebben vies vinden? Ja, dat mag ik. Mag ik zeggen tegen twee mannen dat ik het smerig vindt als ze zoenen? Ja, dat mag ik. Mag ik dat ook tegen hetro's zeggen? Ja, dat mag ik. Een mening hoeft niet te berusten op feiten Martijn, je haalt ze door elkaar.
Feit is een beschrijvend argument en mening een waardeoordeel ;-).

Martijn | 10 december 2006

In welk jaar is een feit verheven tot argument? Wederom twee hele verschillende dingen. Een feit is een voldongen waarheid dat gebruikt kan worden als argument... Een mening kan je slechts baseren op feiten, anders blijft de mening een vooroordeel. En denken mag je alles, overal en altijd. En dan vraag ik me meteen af.. Wat is het verschil tussen Karim die het publiekelijk affectiviteitsvertoon van 2 zoenende mannen hardop afkeurt of Geert W. die publiekelijk het moslimgeloof afkeurt. Beiden zijn een leefwijze van anderen, beiden worden publiekelijk door iemand afgekeurt... Er is immers niemand die jou dwingt om naar het zoenende stel te kijken terwijl de moslimgemeente de wereld wel dwingt om zich aan te passen aan hetgeen nodig is om de moslims hun geloof te laten uitoefenen. Dus eigenlijk heeft Geert W. nog meer recht van spreken. En ik ben het zeker niet eens met discriminatie op welk gebied dan ook en kan ook zeker Geert W. niet zo goed verkroppen, maar even een vergelijk om mijn punt duidelijk te maken...

11-in. | 10 december 2006

Bij de vrijheids van meningsuiting hoort de plicht om na te denken. Jou vrijheid houdt op waar hij die van een ander gaat beperken en je mening eindigt waar hij overgaat in belediging. Niks in dit leven is absoluut, oneindig of grenzeloos .. ook vrijheid niet .. ook al maken wij ons hier in Nederland dat onszelf nog zo wijs. De ander beledigen of beperken en het dan snel dscharen onder 't noemertje "vrijheid van meningsuiting" zodat je de verantwoording van 't gezegde niet hoeft te dragen .. makkelijk toch ? Zogenaamd oproepen tot 'dialoog' terwijl iedereen gewoon ff zijn gal wil spugen, even (ongevraagd) wil zeggen wat hij nou precies vind van die ander. Nee vriend, als je tegen 2 zoenende mannen zegt dat je 't smerig vind wat ze doen dan stap je uit jouw 'buut'vrije zone en betreed je die van de ander .. Ken je plaats.

joel | 10 december 2006

mee eens nr11

Karim Khaoiri | 10 december 2006

Welkom weer Elvin, ik ken mijn plaats heel goed maak je daar maar niet druk om. Martijn, mag ik vinden dat ik twee zoenende mannen smerig vindt? Mag ik zeggen dat de keus van iemand om hetro of homo te zijn mij totaal niet intresseert? Twee zoenende mannen doen mij persoonlijk namelijk helemaal niets. Waar het bij mij omdraait voordat ik straks weer voor homohater uitgemaakt wordt is dat het hebben van een mening en het uiten ervan in deze maatschappij altijd in welke omstandigheid dan ook mogelijk is. We hebben zoals Hirsi Ali begin dit jaar zelfs nog zei, het recht om te beledigen. Iedereen heeft een mening en iedereen mag deze uiten. We moeten niet zo snel op onze teentjes getrapt zijn, dit zei mevrouw Verdonk tegen moslims. Maar wanneer het gaat om bepaalde zaken als bijvoorbeeld over homo's moet je toch heel goed oppassen met wat je zegt, want anders wordt je voor homohater of wat dan ook uitgemaakt.
Als ik zeg dat ik de kop van Geert Wilders spreekwoordelijk wilt zien rollen "ja ik zie hem liever uit de politiek vertrekken, nee ik wens hem niet dood!" doen heel veel mensen alsof er niets aan de hand is. Je zegt ten slotte iets wat vele niet durven te zeggen, het 'ik denk het en jij zegt het' verhaal. Ik zou het ook kunnen zeggen over Jan Marijnissen, maar dan moet ik wel heel goed oppassen omdat men voor hem sympathie heeft. Al bedoel ik het alleen in de spreekwoordelijke zin, nog moet ik erg goed op mijn woorden letten dan. Het draait hier niet om homo's, politici of het geloof.. Het zijn slechts voorbeelden en als je goed lees, lees je ook dat ik zeg dat het mij geen ruk kan schelen wat iemand is. Het draait er simpelweg om of je altijd alles mag zeggen. Over homo's, politici, het geloof, je buurman, in columns etc etc etc. blijkbaar mag dit niet of dit mag wel en mensen hebben gewoon lange tenen.

Martijn | 10 december 2006

Zoals nr. 11 al duidelijk stelt en ik ook al eerder zei; je mag alles denken. Het uitspreken van je gedachten is een vrijheid die je hebt in Nederland. Het is alleen jammer dat mensen deze vrijheid misbruiken om anderen te beledigen en te veroordelen. Dit heeft niets te maken met lange tenen. Je wordt hier niet aangesproken op het feit dat jij niet positief denkt over bepaalde zaken, maar op het feit dat je met je uitspraken anderen beledigt en dat is niet het doel van de vrijheid van meningsuiting.. Iedereen heeft het recht op een mening, het uitspreken daarvan is toegestaan, mits daarmee geen anderen worden geschaadt. En dat is het punt wat volledig aan je voorbij gaat, het schaden van anderen...

Karim Khaoiri | 11 december 2006

Nee dat punt is mij niet voorbij gegaan Martijn. Je kan geen rekening houden met iedereen, er is altijd wel iemand die beledigd of gekwetst is. Ik haalde in mijn vorige reactie Ayaan Hirsi Ali aanhaalde die het had over het recht om te beledigen en Verdonk die vond dat moslims lange tenen zou hebben, omdat Verdonk en Hirsi Ali dit zeiden over iets wat vele moslims gekwetst heeft "verdonk nam het op voor Theo van Gogh en Hirsi Ali voor de Mohammed cartoonist". Wat zei dus beweren is dat je altijd alles mag zeggen, ook als je iemand hiermee beledigd of kwetst. Momenteel is het zo in Nederland dat je alles mag zeggen, behalve als het gaat om de Joods-Christelijke waarden en normen, want als ik zeg dat hier en daar nog zeker aan gesleuteld kan worden wordt mij geadviseerd het land te verlaten. Waarom? Als ik bijvoorbeeld een hekel heb aan homo's, dan mag ik dat wel denken maar niet zeggen "even voor de goede orde, ik heb geen hekel aan homo's", maar wat als ik als blanke burger van dit land "dit is vorig jaar te zien geweest bij Premtime" op tv verkondigt dat ik een hekel heb aan alle buitenlanders, trots als die maar is met ook nog eens een hakenkruis op zijn arm, dan kraait er geen haan naar. Wat als Ali op tv zegt ik heb een hekel aan homo's? Dan worden er prompt kamervragen gesteld, want dan zijn alle A.. tegen homo's.... wat mij erg stoort aan het zogenaamde recht om alles te mogen zeggen wat je wilt is dat het niet voor iedereen geldt. Wat mij ook erg stoort is dat wanneer men bijvoorbeeld om een discussie te creeëren een harde stelling inneemt of praat in extremen, men er niet doorheen weet te prikken. Alles wordt te letterlijk opgenomen de laatste jaren, ook al bedoel je iets anders het zijn je woorden die je eind kunnen worden dan. Wees kritisch maar neem het kritisch zijn niet al te serieus.

11-in. | 11 december 2006

Ik snap wat je bedoeld Karim en je hebt ook gelijk ... t is in Nederland zo dat "wij" (Ik typte eerst "zij" merkte ik ...
) tolerantor tegenover beledigingen aan 't adres van allochtonen en met name moslims zijn. Opmerkingen, beledigingen of al te veel kritiek op en over joden en homo's als allochtoon zijnde is 'not done' dat ligt gevoeliger als Nederlander kan je je dit wel permitteren. Alleen vraag ik me af wat 't nou precies is wat je wilt ... Want 't klinkt alosof je pleit voor 't "(gevoels)recht" om homo's en joden ook te kunnen beledigen onder 't om van gelijke monniken .. Daar waar je JUIST zou moeten pleiten voor het stoppen van alle beledigingen onder 't mom van vrijheid van meningsuiting. Misschien moeten we wel minder vrijheid krijgen aangezien we er niet mee om kunnen gaan ? Ps. By the way, ik proef toch je laatste columns als trouw Kaori-fan gelezen te hebben ;) een soort van ... ehm ... bitterheid als 't over homosexualiteit gaat en je mening daarover. Alsof ik iemand aan t woord hoor die persoonlijk geschaad is .. vind dat 'm onrecht is aangedaan. Correct me if i'm wrong !

Karim Khaoiri | 12 december 2006

ik heb echt niets tegen homo's elvin, ik mis jou columns Elvin, wanneer zien we er weer één.
Wat ik wil Elvin is dat we elkaar waarderen, elkaar niet meer klakkeloos beledigen en kwetsen onder het mom van de vrijheid je mening te uiten waardoor onnodig verhoudingen op scherp gesteld worden. Wees scherp, maar scherp zijn kan ook zonder te beledigen en of te kwetsen. Dat je niet iedereen tevree kunt houden is niet van gisteren, maar dat zullen we altijd blijven houden. Ik pleit niet vor minder vrijheid, ik pleit eerder verstandiger om te gaan met de vrijheden die we hebben.

chira | 13 december 2006

als ik op een terrasje zit waar ik heerlijk van mijn drankje geniet of een broodje eet, vind ik het echt goor als ik 2 homo's zou zien zoenen, zelfs al zou het een heterostel zijn vind ik het niet kunnen, ga lekker in een hotel zitten flikflooien en val een ander er niet mee lastig.
Het heeft met fatsoen te maken, dus waarom zou je daar nix van mogen zeggen, omdat het nou net 2 homo's zijn, omdat je dan tegen homo's bent, nee, tegen de daad ben je. walgelijk.

Michelle | 15 december 2006

Ik stoor me niet aan zoenende mensen. Het maakt me dus niet uit of het twee vrouwen, twee mannen of een man en een vrouw zijn. Ik stoor me niet aan zoenende mensen, punt.
Ik stoor me wél aan mensen die zich onbeschoft gedragen. Ik denk dat je in Nederland kunt zeggen wat je denkt, mits je je mening als méning verwoordt, en niet als FEIT presenteert.
Toch kijk ik wél uit w+at ik zeg en hóé ik het zeg. Soms ook houd ik mijn mening gewoon voor me.
Ik hoef niet altijd te roepen wat ik ergens van vind.

Karim Khaoiri | 16 december 2006

En daar gaat de discussie eigenlijk om Michelle. Misschien roep jij niet van alles en nog wat, misschien omdat je bang bent iets verkeerds te zeggen of iemand te kwetsen en of te beledigen. Het gaat juist over of je wel altijd alles zou moet kunnen zeggen.

Linda | 18 december 2006

We zouden eens wat meer moeten leven en laten leven...

Renée | 19 december 2006

Is er ook een antwoord D: 'U blijft zitten, omdat u het niet erg vindt dat twee homo's zoenen.'? Vrijheid van meningsuiting - het is natuurlijk wel de bedoeling dat de inburgeringscursus neutraal is en niet wordt ingekleurd met de waardeoordelen van diens schrijvers.

Karim Khaoiri | 21 december 2006

Renée dat vind ik een zeer goede opmerking, toevallig had ik het daarover met mijn broer... Hij stond er helaas niet bij, vreemd is dat


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"