Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 18 | donderdag 2 mei 2024 03:25 uur | 1 bezoekers

Tiscali

Tiscali. Het is een 0900 nummer en ik weet meteen al dat ik lang zal moeten wachten.

Tiscali

Onze modem heeft de geest gegeven, nog geen jaar oud en nu al kapot. Lekker boeiend, ja best wel.
Apparaat heeft eigenlijk nooit goed gefunctioneerd, continu aan het sukkelen met internet en uiteraard ook de huistelefoon.

Uiteraard flip ik hiervan, des te meer mijn ouders.
Mijn vader is nog altijd hartpatiënt, al gaat het goed de laatste tijd, toch wil ik de zekerheid hebben dat als ik ze bereiken wil ook kan bereiken en andersom natuurlijk ook.
Ik denk er nog altijd aan en ga dan ook met een flut gevoel de deur uit, ja bellen om te vragen hoe het met ze gaat en of ze nog eventuele vergeten boodschappen nog in huis gehaald willen hebben, hoeft niet aangezien de telefoon het niet doet.

Nu ik werk en zelf voor mijn dingen zorg ben ik naast prijsonbewuster wel stukken kritischer geworden. Uiteraard wil ik iets meer betalen voor internet dat is het punt niet, maar dan wil ik ook geen problemen.

Toen ik dinsdagmorgen thuiskwam vanuit Zeeland, was na goedemorgen het eerste wat ik hoorde “Is Tiscali al gebeld?”.
Ik had maandag ergens in de middag gebeld, maar Zeeland en goed bereik gaan nog niet erg denderend samen.

Ik doe mijn telefoon in de lader en zoek het nummer van Tiscali op.
Het is een 0900 nummer en ik weet meteen al dat ik lang zal moeten wachten.
Ik krijg te horen dat het me 30 cent per minuut gaat kosten, plus de kosten van mijn mobiele telefoon.

Ik sta in de wacht, meer als negen wachtende voor mij hoor ik van die vreselijke vent met zijn vreselijk irritante rot stem.
Toen ik voor het eerst hoorde dat ik meer als negen wachtende voor me had, was ik best verrast het te horen. Weten ze niet precies hoeveel wachtende er voor mij zijn, weten ze niet hoeveel telefoons er bezet zijn?

Naarmate de tijd vorderde ergerde ik mij kapot aan de flut muziek en aan de *kut stem.
De eerste vijf minuten waren verstreken en vanaf dat moment wilde ik ophangen.
Ik blijf toch aan de lijn, na inmiddels elf minuten gewacht te hebben en nog meer dan één wachtende voor me te hebben vraag ik me weer af  wanneer ik ben.

Terwijl ik het zat ben om aan het lijntje gehouden te worden en ik serieus overwoog dan maar een mail naar ze te sturen vanuit een belwinkel, word er opgenomen.
Iemand van de technische helpdesk heb ik aan de telefoon.
Na enkele vragen beantwoord te hebben en alles gemeld te hebben vertelt hij me dat hij dit even moet voorleggen. Aan wie weet ik natuurlijk ook niet.

Na enkele minuten van wachten krijg ik een dame van de administratieve ondersteuning die mij heel vaag een nieuw contract aanbied met een nieuw modem waarbij ik ongeveer 69 euro korting kan krijgen. Nou heb je me kwaad gemaakt toverdoos denk ik, ik antwoord geïrriteerd dat ik er absoluut niet mee akkoord gaat, ik wil gewoon een nieuw modem zo simpel is het nu eenmaal.

Nee, zo simpel is het niet. Ik krijg de *kut contract opnieuw aangeboden en opnieuw weiger ik. We weten niet wat er mee gebeurd is reageerde ze meen ik… heel stom, heel stom die opmerking.
Alsof ik die modem dagelijks door het huis gooit. Word ik nou helemaal happy van om die modem net zo lang te gooien tot de lampjes het niet meer doen.
Snugger is ze, heel snugger.

Ik leg haar maar weer uit wat voor gesprek ik met haar collega had en dat hij me zonder het even aan te kondigen doorverbonden heeft.
Mijn garantie wordt gecheckt, maar veel komt er nog niet uit die sufmutsen op de dinsdag morgen en ik word weer doorverbonden met de technische helpdesk.

Ik krijg weer zo’n fijne gast aan de lijn die net wat bijdehanter is als de rest.
Terwijl ik denk dat ik een gesprek krijg over mijn garantie begint deze man te zeuren over technische dienst die er naar komt kijken, ja wat wil je nou kijken?
Ik had zijn collega al gezegd dat de modem niets meer deed, geen lampje dat nog brandde.
Hij herhaald nog een keer dat een technici langskomt.
Ik geef hem mijn nummer en vraag hem daarna hoe lang het zal duren en schrik me rot als hij zegt dat het minimaal 5 tot 10 werkdagen duurt.

Uiteraard ben ik zeer ontevreden, maar ik kan serieus nog bozer gemaakt worden, hij zegt namelijk dat ze pas over 5 tot 10 werkdagen komen “klopt al niet, zondag komen ze niet langs dus 6 tot 10 werkdagen” kijken naar de modem en daarna kijken ze pas of ik recht heb op een nieuwe of dat ik er één zal moeten kopen. Het duurt dus sowieso veel langer als dat hij zei.

Nu wil ik schelden, ik had hem graag voor vuile achterlijke schoft uitgemaakt, een klootzak, zelfs voor k****lijer, ik had hem willen zeggen dat ik het liefst mijn modem diep in zijn reet wilde trappen en dan zou genieten van de pijn die hij zou hebben en ik had hem willen zeggen dat hij net zo irritant is als de muziek die gedraaid wordt wanneer je in de wacht gegooid wordt.

Ik doe het niet, ik hou mijzelf in en beperk het tot het uiten van mijn ontevredenheid door te zeggen dat ik ontevreden ben over de service.
Wanneer hij daarop nog een paar keer een bijdehante opmerking op geeft en ik naar zijn naam vraagt hangt hij op.

Die geniepige schoft heeft geluk dat het bellen naar ze zo duur is, want ik als ik had teruggebeld, had ik hem dolgraag uitgescholden.

Het zou Tiscali sieren andere mensen in te zetten en zich van het dure drempelverhogende nummer te ontdoen.

Karim Khaoiri

*kut = kwalitatief uitermate teleurstellende

 
Array
(
    [107028] => Array
        (
            [naam] => Pascal
            [link] => 
            [reactie] => Zo, dat lucht zeker op he :-)
Hoe ver zijn ze nu?
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-06-13 10:33:14
            [react_date_changed] => 2007-06-13 10:33:14
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98241
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => SFJP7M3EY4DL5H
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 107028
            [editable] => 1
        )

    [107027] => Array
        (
            [naam] => Nazje
            [link] => 
            [reactie] => jeetje Karim dat onderste...hmmmmm naja je hebt wel gelijk hihihihihihihi
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-06-13 12:38:08
            [react_date_changed] => 2007-06-13 12:38:08
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98241
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => ULEW6EAYPQHLM8B
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 107027
            [editable] => 1
        )

    [107022] => Array
        (
            [naam] => Guin
            [link] => 
            [reactie] => UPC...precies hetzelfde
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-06-14 08:42:11
            [react_date_changed] => 2007-06-14 08:42:11
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98241
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => VPYMGGCSB9XCE
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 107022
            [editable] => 1
        )

    [107020] => Array
        (
            [naam] => pieter
            [link] => 
            [reactie] => Kabelfoon is redelijk betrouwbaar.

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-06-14 10:42:26
            [react_date_changed] => 2007-06-14 10:42:26
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98241
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => WYDTH2K67EAF4
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 107020
            [editable] => 1
        )

    [107003] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => En met Scarlet zitten wij nu al sinds december met hetzelfde probleem!! Slechte klantenservice door de telefoon. Dan maar via de post. Krijgen we inhoudloze brieven terug. Zeg mijn abonnement schriftelijk op 14 maart op. Krijg ik een brief terug dat ons contract 24 maart voor een jaar verlengd is en dat ze toen onze brief nog niet verwerkt hadden. Fuck off.. Teringlijers! Ik snap je frustratie dus heeeeel goed!

x
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-06-17 14:13:21
            [react_date_changed] => 2007-06-17 14:13:21
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98241
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => J5EFGVKBQJJR9H
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 107003
            [editable] => 1
        )

    [106188] => Array
        (
            [naam] => Rik
            [link] => 
            [reactie] => Ja Tiscali is een rare provider. Had weleens een waarschuwing gehad wegens overtreding van de algmene voorwaarden. Gelukkig sloten ze me na een blokkade van een paar dagen weer aan, maar mijn snelheid is lager geworden, ik heb constant foutmeldingen, maakt niet uit welke pc ik aansluit. Lijkt wel alsof ze mijn snelheid verlaagd hebben ofzo, maar er klopt iets niet...  Maar je hebt gelijk van die helpdesk. Veels te duur en je moet veel te lang wachten...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-12-27 23:15:27
            [react_date_changed] => 2007-12-27 23:15:27
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98241
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 8TGUYPJGXC32YVM
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 106188
            [editable] => 1
        )

)

Pascal | 13 juni 2007

Zo, dat lucht zeker op he :-)
Hoe ver zijn ze nu?

Nazje | 13 juni 2007

jeetje Karim dat onderste...hmmmmm naja je hebt wel gelijk hihihihihihihi

Guin | 14 juni 2007

UPC...precies hetzelfde

pieter | 14 juni 2007

Kabelfoon is redelijk betrouwbaar.

Linda | 17 juni 2007

En met Scarlet zitten wij nu al sinds december met hetzelfde probleem!! Slechte klantenservice door de telefoon. Dan maar via de post. Krijgen we inhoudloze brieven terug. Zeg mijn abonnement schriftelijk op 14 maart op. Krijg ik een brief terug dat ons contract 24 maart voor een jaar verlengd is en dat ze toen onze brief nog niet verwerkt hadden. Fuck off.. Teringlijers! Ik snap je frustratie dus heeeeel goed!

x

Rik | 27 december 2007

Ja Tiscali is een rare provider. Had weleens een waarschuwing gehad wegens overtreding van de algmene voorwaarden. Gelukkig sloten ze me na een blokkade van een paar dagen weer aan, maar mijn snelheid is lager geworden, ik heb constant foutmeldingen, maakt niet uit welke pc ik aansluit. Lijkt wel alsof ze mijn snelheid verlaagd hebben ofzo, maar er klopt iets niet... Maar je hebt gelijk van die helpdesk. Veels te duur en je moet veel te lang wachten...


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"