Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 17 | donderdag 25 april 2024 08:42 uur | 1 bezoekers

Miatros

Miatros verzorgt online communicatie voor organisaties in de gezondheidszorg, zoals patiëntenorganisaties, zorgaanbieders, zorgverzekeraars en beleidsmakers.

Missie


Miatros verbetert de communicatie tussen de zorgverlener en de zorgvrager. De kracht van Miatros is dat we daadwerkelijk van een goede strategie tot een effectieve uitvoering komen. De adviseurs van Miatros hebben veel ervaring met het managen van complexe veranderprojecten in de zorg.


Trends


Goede online communicatie in de zorg is de norm geworden. We noemen een aantal trends die het strategisch belang van online communicatie in de zorg onderstrepen.


• Transparantie en verantwoording


Van zorgaanbieders wordt verwacht dat zij online inzicht geven in de kwantiteit en kwaliteit van hun zorgaanbod. De analyse van de beschikbaar gestelde data, zowel intern als extern, zal tot steeds scherpere informatieprofielen leiden. De trend van online transparantie en verantwoording heeft steeds meer invloed op de bedrijfsvoering en reputatie van een zorgorganisatie.


• Persoonsgerichte informatie en interactie


De techniek maakt webbased interactie tussen zorgaanbieders en (specifieke groepen) patiënten mogelijk. Patiënten vragen er om. De persoonlijke internetpagina’s worden op steeds meer zorgsites aangeboden. Online communicatie biedt een kans om de patiënt niet alleen in woorden, maar ook in daden centraal te stellen.


• Ketenzorg


'Zorgketens' spelen een belangrijke rol om de samenwerking rondom de patiënt te verbeteren. Regionale zorgketens bestaan uit meerdere zorgorganisaties en hebben geen herkenbare ‘fysieke’ ingang. Daarmee wordt de online presentatie van de organisatie de meest herkenbare uitingsvorm, die naar alle waarschijnlijkheid voor patiënten ook de eerste kennismaking zal zijn.


•Marktwerking


Zorgaanbieders worden marktgerichter. Veel zorgorganisaties kijken buiten hun eigen regio voor productiegroei. De traditionele verwijzing door zorgverleners uit de omgeving levert geen bovenregionale productiegroei op. Verschillende organisaties hebben laten zien dat online profilering hen helpt om cliënten buiten de eigen regio aan zich te binden.• Kostenreductie Ook in de gezondheidszorg zijn de gevolgen van de economische crisis voelbaar. Het vaker, effectiever en strategischer inzetten van online communicatie kan de kosten voor communicatie, na een initiële investering, vaak omlaag brengen.


 


Visie


Miatros beschouwt communicatie als onderdeel van het primaire proces van een zorgorganisatie. Online ontwikkelingen bieden veel mogelijkheden om de communicatie tussen zorgverlener en zorgvrager te verbeteren. Voor ons is online communicatie een strategisch instrument voor zorgorganisaties om hun doelen te behalen.Miatros ziet dat het strategisch inzetten van online communicatie in de zorg op termijn tot grote kostenbesparingen kan leiden.Miatros combineert brede kennis van de zorgsector met brede kennis van online communicatie. Om online communicatie strategisch in te zetten is een brede blik noodzakelijk. Want online communicatie heeft invloed op de hele zorgorganisatie, zowel op instellingsniveau als op behandelingsniveau. Miatros heeft niet alleen de juiste kennis in huis, maar ook de juiste mentaliteit. Veranderingen in zorgorganisaties vragen om volharding. Grote plannen moeten vertaald worden in kleine haalbare stappen, zonder het einddoel uit het oog te verliezen. Intern draagvlak is moeilijk te verkrijgen en tegelijkertijd van groot belang.


 
Array
(
)

*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"