Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 16 | zaterdag 20 april 2024 16:26 uur | 0 bezoekers

Het leed, dat Zilverenkruis heet

Heerlijk al die k*t problemen met die eikels van een ZK, want ik voel me het levende bewijs van het tegendeel waar ze voor staan. Eerst regels, dan misschien mensen.

Het leed, dat Zilverenkruis heet

 

Wie bij het Zilverenkruis verzekerd is kent de leus in alle waarschijnlijkheid –Eerst mensen, dan regels- maar wat zie je in de praktijk terug van die leus?

Ik besloot zo’n anderhalf jaar geleden over te stappen naar het Zilverenkruis, omdat eerst mensen, dan regels mij wel aantrok.

Ik liet me er verzekeren en alleen dat bracht al zijn nodige problemen met zich mee, want een eikel van het Zilverenkruis kantoor aan de Blaak had niet eens doorgegeven dat ik een polis had afgesloten en zo was ik al meteen voor het eerst negatief in aanraking met mijn zorgverzekeraar. Na lang bellen en opnieuw inschrijven is het me dan toch gelukt om nog in februari van 2004 naar het ziekenhuis te gaan zonder de kosten zelf te betalen, want ik was anders tegen hoge kosten opgelopen.

Enkele maanden ging het goed en ik had geen enkel probleem tot ik eens naar de tandarts moest voor halfjaarlijkse controle. Ik ben destijds ook over gestapt naar een andere tandarts vanwege de tandensloper die ik ervoor had.

Wanneer ik contact opneem met het Zilverenkruis hierover, zeggen ze mij dat ik een mondhygiënist moet bezoeken en vanaf dan alles vergoed krijg. Hun eerste leugen!

Eerst had ik de tandarts en mondhygiëniste controle welke ik zelf moest betalen, maar dat bedrag was goed te doen. Met mijn tanden is niet zo heel veel mis en ik dacht dan ook dat alles goed zou gaan en bij de volgende tandencheck stortte mijn wereld vorig jaar volledig in.

Als de tandarts in mijn mond kijkt ziet hij mijn oude vullingen en zegt dat die niet gebruikt mogen worden sinds enkele jaren, vreemd zeg ik hem die vullingen zijn er nog geen jaar in.

De aardige tandarts moet een foto maken en concludeert dat er een stukje tand is gebroken tijdens een tandarts bezoek en een zenuwbehandeling volledig verkeerd is uitgevoerd en ik binnen 2 jaar een kroon nodig hebt.

K*t tandarts dacht ik op dat moment, maar -de eerst mensen, dan regels- verzekeraar doet ineens helemaal lullig door niets maar dan ook niets te vergoeden.

Ik ben een risico geval en moet een hogere pakketpolis nemen om alle kosten gedekt te krijgen. Oké, kost me wel enkele tientallen euro’s meer maar dan wordt ik ook goed verzekerd. Waar was ik met mijn gedachte? Ik kon pas een hogere pakketpolis nemen wanneer ik mijn gebit in orde had en geen risico meer was en dat liep bijna tegen de duizend euro op.

Hoe kom je aan duizend euro in korte tijd als werkloze student die een studiefinanciering

van 265 euro krijgt, minus de vaste kosten dus netto van ongeveer 80 euro leeft?

Juist ik ging rood staan bij de bank en deed er bijna een jaar over om eruit te komen.

Het is januari begin dit jaar en ik moet van de dokter logopedie volgen vanwege de neusspraak die ik al heb sinds ik 3 maanden was, alles wordt vergoedt aldus het Zilverenkruis en Karim is blij.

Dan is het februari en in de Aktiesport zak ik na een balletje hoog gehouden te hebben door mijn linker zorgknie. Ik ging zowat dood van de pijn en draaide in een reflex mijn knie weer op de juiste plek, ik strompel naar een Aktiesport medewerker en twee vrienden om hulp te vragen. De man van Aktiesport die over het filiaal in de Zwartjanstraat gaat helpt me overeind en zegt dat het zo wel weer over is en vraag me of ik het balletje wil zoeken. Ik zeg hem dat die al in zijn mand zit, maar dringend hulp nodig heb dus dat geeft hij me, tot aan zijn deur.

Ik strompel met behulp van 2 vrienden naar de overkant en wacht in zonnestudio Sunday’s op vervoer richting het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Na een klein kwartiertje wachten wordt ik opgehaald en naar het SFG gebracht om vervolgens te horen dat ik mijn knie- en kruisbanden zwaar verrekt heb.

Ik had dus nog geluk, want het had niet veel gescheeld of ik had ze gescheurd en een half jaar in het gips gelopen om daarna een jaar fysiotherapie te volgen.

Alles scheen goed te gaan en ook de tandarts controle was weer een half jaar geleden dus die stond in dezelfde maand gepland.

Met twee krukken kom ik binnen gestrompeld en heb ik kort een controle om weer vrolijk weg te gaan. Er is niets maar dan ook niets aan de hand behalve dat ik heb gezegd minimaal een jaar de kroon uit te stellen.

Ik krijg een rekening thuis gestuurd en breng deze, geniet aan een declaratieformulier op het Zilverenkruis kantoor aan de Blaak.

Er is niets aan de hand, want logopedie wordt vergoedt, de tandarts en mijn knie.

Tot ik na tien lessen ineens een rekening thuis gestuurd krijgt van de logopediepraktijk en ik die zelf moet betalen, dat was dus niet volgens de afspraak.

Continu wanneer ik het Zilverenkruis belde gaven ze een verklaring die ze standaard geven, namelijk dat het de nieuwe wet is die mij verplicht de eerste tien lessen zelf te betalen

Waarom weet ik dat niet? We zijn niet verplicht je een nieuw polisoverzicht te sturen meneer Khaoiri en zo zijn de nieuwe regels.

Ik flipte, want eerst mensen hebben ze wel toegepast, ik volgde zorgeloos en met een gerust hart logopedie maar daarna werden de regels genadeloos hard toegepast en moest ik bijna 250 euro zelf betalen.

Het zij zo, maar ik vond dit erg vaag en begon steeds door te vragen en zo kwam ik dus op verklaringen die elkaar tegenspraken.

Ik kon op mijn kop staan of wat dan ook maar ze vergoeden geen cent, dus zo betaalde ik weer bijna 250 euro.

Niet lang daarna krijg ik een herinnering van de tandarts en zo ga ik weer naar het Zilverenkruis kantoor om verhaal te halen. Dezelfde klootzak als normaal kijkt me doodleuk aan en zegt dat ik nooit een declaratieformulier heb ingeleverd. Wat! Nooit een declaratieformulier ingeleverd? Ik vertel hem dat ik voor de volle 100% bij hem heb het declaratieformulier ingeleverd, want ik vroeg nog om nooit toegestuurde declaratieformulieren. Dat kon dus goed mogelijk zijn, maar ik moet dan maar opnieuw een originele nota aanvragen en na het gevragen te hebben is dat ook geen punt.

Ik heb iets meer dan een week geen gezeik van geldvragende *** instanties, dus even lucht.

Het is al snel weer afgelopen, want met de niet te verhogen polis kom je niet in aanmerking voor fysiotherapie. Mijn huisarts en de ziekenhuispecialist schreven beide dat dit broodnodig is, want mijn knie is chronisch.

Het Zilverenkruis geeft niet thuis, want weer 250 euro betalen voor ik ook maar een cent vergoedt krijgt, doe ik dit niet dan heb ik pech en het is haar een zorg of mijn knie kapot gaat. Eerst betalen voor wij iets voor je doen. Dit is mij gezegd en ik liep dus ziedend en hardop vloekend het Zilverenkruis kantoor uit. Doodvallen kunnen ze!

Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar ik wordt heus niet met rust gelaten door ze .

Deze week kreeg ik een nota toegestuurd van de tandarts zijn incassodienst. Het schijnt dat niet het volledige bedrag aan de tandarts is betaald, namelijk 48, - en nog wat stuivers over een bedrag van 65, - en wat stuivers.

Laten ze me dan niet met rust! Nu is de rekening voor mezelf opgelopen tot 58,65 met incassokosten erbij gerekend.

Het Zilverenkruis zegt nu weer geen blaam te treffen en ik al reeds op de hoogte gesteld was. Wie, ik? Ik werd ziedend, want is dit nu de omgang met hun “klanten”? Ik heb nog geen enkele brief gekregen mevrouw, zelfs niet van de klachtencommissie van het ZK die twee weken na de klacht mij een brief zou sturen. Op die brief wacht ik nu al anderhalve maand en ik heb niets, maar dan ook niets thuis gestuurd gekregen van jullie. Ja, maar dat is niet ons probleem, aldus een telefoniste.

Je wordt genaaid waar je bij staat en je hebt niets te willen, leve het Nederlandse naaistelstel.

 

Heerlijk al die k*t problemen met die eikels van een ZK, want ik voel me het levende bewijs van het tegendeel waar ze voor staan. Eerst regels, dan misschien mensen.

 

Karim Khaoiri

 
Array
(
    [114374] => Array
        (
            [naam] => Annelies
            [link] => 
            [reactie] => Zeker waar, eerst kon ik mee verzekert worden bij ze, bleek ik na 2 maanden toch verzekert bij ze te zijn = 2 maanden dubbele kosten, nu ben ik al 4 maanden bezig dat terug te krijgen. En wat doen ze, ze sturen je van het kastje naar de muur! 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-11-12 13:30:10
            [react_date_changed] => 2005-11-12 13:30:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => LA9964SV6QGHMJ7
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 114374
            [editable] => 1
        )

    [114191] => Array
        (
            [naam] => Karim
            [link] => 
            [reactie] => Je wordt knetter gek van ze Annelies. Ik zou als ik jou was een klacht indienen bij de klachtencommissie van het zilveren kruis, waarschijnlijk sturen zij je ook van het kastje naar de muur, maar je hebt dan wel alles geprobeerd om je geld terug te krijgen. Na dat gedaan te hebben en nog je geld niet ontvangen te hebben zou ik naar de ombudsman stappen. Ik hoop dat het lukt allemaal, groetjes Karim Khaoiri
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-11-28 14:26:02
            [react_date_changed] => 2005-11-28 14:26:02
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 5V4T8UPKWX6AWPW
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 114191
            [editable] => 1
        )

    [113413] => Array
        (
            [naam] => Addy Bijl
            [link] => polisvoorwaarden
            [reactie] => Het zilverenkruis is er niet om de mensen te helpen,want als je met spoed  naar een uz ziekenhuis word gebracht dan moet je allerlei formulieren invullen en dan vergaderen ze er over en dan hoort u wel of u geholpen kunt worden,wij wonen in een grens streek en hebben helaas met dit bijltje moeten hakken.Het zilverenkruis belt zelfs nog naar de kamer of je er wel ligt met spoed en als je daar over klaagt zeggen ze dat je liegt,het is een verzekering van niks en zeer onbeschoft personeel,die mensen slecht behandelen. er kan geen eens een excuus af.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-07 12:00:18
            [react_date_changed] => 2006-02-07 12:00:18
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => SK478MQUJLLSAK
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113413
            [editable] => 1
        )

    [113294] => Array
        (
            [naam] => Karim
            [link] => 
            [reactie] => Hoi addy Bijl. Nog voor ik deze column schreef hadden veel mensen zoiets van het zijn indianen verhalen. Toen ik dit stuk schreef heb ik een hoop ellende en frustratie van me af weten te schrijven, het trieste is nog dat het Zilveren Kruis niet veel later contact hebben opgenomen met mij omdat ze gehoord hebben van mijn column, mijn klachten zijn direct in behandeling genomen en een vrouw van de klachtencommissie heeft mij namens Zilveren Kruis excuses geboden. Ik ben nu ook blij met mijn overstap naar CZ en kan het je aanraden.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-15 08:47:28
            [react_date_changed] => 2006-02-15 08:47:28
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 5HEKUCZ7BV9V3
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113294
            [editable] => 1
        )

    [111714] => Array
        (
            [naam] => bert
            [link] => 
            [reactie] => alles gaat fout gebortedatum niet in orde geen bericht na verschillende e mails ook geen bericht na een gestuurde brief naar zilverenkruis
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-06-06 12:29:44
            [react_date_changed] => 2006-06-06 12:29:44
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => WBYY5RBLZRFZW69
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111714
            [editable] => 1
        )

    [110709] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Bert, CZ is een absolute aanrader
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-08-26 17:37:56
            [react_date_changed] => 2006-08-26 17:37:56
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => LG6U4X7ETRTD7MH
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 110709
            [editable] => 1
        )

    [106332] => Array
        (
            [naam] => s.j.van.den.berg
            [link] => sarita@zonnet.nl
            [reactie] => Sinds 1-1-2006 bij een andere verzekering.
Gaan op dat moment gewoon door met premie van de rekening halen en zie het maar weer terug te krijgen, uiteindelijk toch gelukt.
Op dat moment door de huidige verzekering nog een keer oplaten zeggen.
Ik vertrouwde dit niet en heb nog een keer gebeld hier werd mij verteld dat ik het beter nog even kon faxen en gelijk gedaan.
Maar het zat me toch niet lekker want ze klonken niet al te snugger dus ook nog maar een aangetekende brief.
Tot afgelopen maand dachten we echt dat we van het ZILVERENKRUIS verlost waren maar wat gebeurt we krijgen bericht van deurwaarder FLANDERIJN 23 maanden na dat uit de verzekering zijn gegaan dat we binnen drie dagen de achterstallige 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-11-12 21:08:20
            [react_date_changed] => 2007-11-12 21:08:20
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => HSLURKGVBB2T9U
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 106332
            [editable] => 1
        )

    [106296] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Hi Van Den Berg, heel veel succes met dit alles, is behoorlijk vervelend inderdaad. Men heeft vaak niet door hoe ingrijpend het is wat ze doen en blijven mensen maar achtervolgen
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-11-21 06:56:41
            [react_date_changed] => 2007-11-21 06:56:41
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 3J2GYE85B5H8Y5S
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 106296
            [editable] => 1
        )

    [177471] => Array
        (
            [naam] => vandijk
            [link] => 
            [reactie] => is niet veel veranderd bij zilverenkruis als ik het zo lees. zal mijn verhaal maar laten voor wat het is, maar iedereen die dit tegenkomt zou ik ontraden naar Achmea en zilveren kruis over te stappen. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2014-12-12 11:06:02
            [react_date_changed] => 2014-12-12 11:06:02
            [react_page] => 4600
            [react_user] => 0
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101095
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => BQ3VGYVPAMEC9V
            [u_name] => 
            [u_email] => 
            [react_id] => 177471
            [editable] => 1
        )

)

Annelies | 12 november 2005

Zeker waar, eerst kon ik mee verzekert worden bij ze, bleek ik na 2 maanden toch verzekert bij ze te zijn = 2 maanden dubbele kosten, nu ben ik al 4 maanden bezig dat terug te krijgen. En wat doen ze, ze sturen je van het kastje naar de muur!

Karim | 28 november 2005

Je wordt knetter gek van ze Annelies. Ik zou als ik jou was een klacht indienen bij de klachtencommissie van het zilveren kruis, waarschijnlijk sturen zij je ook van het kastje naar de muur, maar je hebt dan wel alles geprobeerd om je geld terug te krijgen. Na dat gedaan te hebben en nog je geld niet ontvangen te hebben zou ik naar de ombudsman stappen. Ik hoop dat het lukt allemaal, groetjes Karim Khaoiri

Addy Bijl | 07 februari 2006

polisvoorwaarden

Het zilverenkruis is er niet om de mensen te helpen,want als je met spoed naar een uz ziekenhuis word gebracht dan moet je allerlei formulieren invullen en dan vergaderen ze er over en dan hoort u wel of u geholpen kunt worden,wij wonen in een grens streek en hebben helaas met dit bijltje moeten hakken.Het zilverenkruis belt zelfs nog naar de kamer of je er wel ligt met spoed en als je daar over klaagt zeggen ze dat je liegt,het is een verzekering van niks en zeer onbeschoft personeel,die mensen slecht behandelen. er kan geen eens een excuus af.

Karim | 15 februari 2006

Hoi addy Bijl. Nog voor ik deze column schreef hadden veel mensen zoiets van het zijn indianen verhalen. Toen ik dit stuk schreef heb ik een hoop ellende en frustratie van me af weten te schrijven, het trieste is nog dat het Zilveren Kruis niet veel later contact hebben opgenomen met mij omdat ze gehoord hebben van mijn column, mijn klachten zijn direct in behandeling genomen en een vrouw van de klachtencommissie heeft mij namens Zilveren Kruis excuses geboden. Ik ben nu ook blij met mijn overstap naar CZ en kan het je aanraden.

bert | 06 juni 2006

alles gaat fout gebortedatum niet in orde geen bericht na verschillende e mails ook geen bericht na een gestuurde brief naar zilverenkruis

Karim Khaoiri | 26 augustus 2006

Bert, CZ is een absolute aanrader

s.j.van.den.berg | 12 november 2007

sarita@zonnet.nl

Sinds 1-1-2006 bij een andere verzekering.
Gaan op dat moment gewoon door met premie van de rekening halen en zie het maar weer terug te krijgen, uiteindelijk toch gelukt.
Op dat moment door de huidige verzekering nog een keer oplaten zeggen.
Ik vertrouwde dit niet en heb nog een keer gebeld hier werd mij verteld dat ik het beter nog even kon faxen en gelijk gedaan.
Maar het zat me toch niet lekker want ze klonken niet al te snugger dus ook nog maar een aangetekende brief.
Tot afgelopen maand dachten we echt dat we van het ZILVERENKRUIS verlost waren maar wat gebeurt we krijgen bericht van deurwaarder FLANDERIJN 23 maanden na dat uit de verzekering zijn gegaan dat we binnen drie dagen de achterstallige

Karim Khaoiri | 21 november 2007

Hi Van Den Berg, heel veel succes met dit alles, is behoorlijk vervelend inderdaad. Men heeft vaak niet door hoe ingrijpend het is wat ze doen en blijven mensen maar achtervolgen

vandijk | 12 december 2014

is niet veel veranderd bij zilverenkruis als ik het zo lees. zal mijn verhaal maar laten voor wat het is, maar iedereen die dit tegenkomt zou ik ontraden naar Achmea en zilveren kruis over te stappen.


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"